Содержание
Преподобному Даниилу, игумену Переяславскому, чудотворцу.
Тропа́рь, гла́с 3:
От ю́ности, блаже́нне, всего́ себе́ Го́сподеви возложи́в, вы́ну повину́яся Бо́гу, проти́вяся же диа́волу, над страстьми́ грехо́вными воцари́лся еси́, те́м са́м хра́м Бо́жий бы́в, и оби́тель кра́сну во сла́ву Пресвяты́я Тро́ицы воздви́гнув и со́бранное тобо́ю в не́й ста́до Христо́во богоуго́дно упа́сши, преста́вился еси́ к ве́чным оби́телем, о́тче Дании́ле, моли́ Триипоста́снаго во еди́ном Существе́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Стихи́ра, гла́с 6:
Приклони́л еси́ у́хо твое́ во глаго́лы у́ст Христа́ Спаси́теля, ре́кшаго: возьми́те и́го Мое́ на себе́. И бы́в творе́ц сло́ва, а не то́чию слы́шатель, входи́л еси́ у́зкими враты́, простра́нная же и широ́кий пу́ть мину́в, изво́лил еси́ страда́ти с людьми́ Бо́жиими и си́це, де́нь от дне́, простира́яся на лу́чшее и на соверше́нство восходя́, обре́л еси́ поко́й душе́ твое́й. Напра́ви стопы́ и на́ша на пу́ть, вводя́щий в живо́т, твои́м предста́тельством, блаже́нне.
Кано́н преподо́бному, гла́с 6.
Пе́снь 1.
Ирмос: Яко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.
Благослове́нный Бо́же, в ми́р прише́дый, Его́же, кроме́ ино́го, не ча́ем, не посрами́ на́с от ча́яния на́шего, внегда́ призва́ти на́м о и́мени Твое́м и́мя свята́го Твоего́, призыва́вшаго Тя́ во и́стине, Дании́ла.
Возбрани́в се́рдцу твоему́ от вся́каго весе́лия, ничто́же восхоте́л еси́ на земли́, я́ко ра́дование се́рдца твоего́ бя́ху свиде́ния Госпо́дня; я́же да насле́дим и мы́, моли́твы твоя́ с на́шими моли́твами соедини́, блаже́нне.
Возжада́ Го́спода душа́ твоя́, преподо́бне, и не лиши́лся еси́ от жела́ния твоего́: ны́не бо насыща́ешися от пото́ка сла́дости Госпо́дни, во Све́те Его́ узре́в све́т. Го́споди, проба́ви ми́лость Твою́ и на́м, ве́дущим Тя́, моли́твами отца́ на́шего.
Богородичен: Ищущии зла́я мне́ глаго́лют су́етная, врази́ же мои́ укрепля́ются па́че мене́, и умножа́ются ненави́дящии мя́ без пра́вды, сего́ ра́ди се́рдце мое́ смяте́ся толи́ко, я́ко оста́ви мя́ и си́ла моя́. Но, о всеблагомо́щная Цари́це! помози́ ми, да, спасе́н бы́в Тобо́ю от ни́х, поучу́ся во оправда́ниих Сы́на Твоего́ вы́ну.
Пе́снь 3.
Ирмос: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.
Тве́рдым позна́нием Ева́нгельския и́стины име́яй препоя́санны чре́сла твоя́, свиде́тельствовался еси́ бы́ти ве́рен о мно́зех, служи́тель Христо́в, утверди́ и на́с в до́бром по́двизе, придержа́щихся спасе́ния, твои́ми моли́твами, преподо́бне.
Оболки́йся в броня́ пра́вды, я́же о Христе́, име́л еси́ добру́ со́весть, и, прие́м дерзнове́ние к Бо́гу, да приступа́ют и вси́ ве́рнии со дерзнове́нием ко престо́лу благода́ти, тайново́дствовал еси́ и уче́нии, и моли́твами твои́ми, блаже́нне.
Над все́ми благи́ми де́лы восприя́вшу тебе́ щи́т ве́ры, ничто́же возмого́ша стре́лы лука́ваго разжже́нныя, и, шле́м спасе́ния восприя́в, наде́ждно утверди́лся еси́ на ка́мени испове́дания Христо́ва; помяни́ и на́с, смире́нных и коле́блемых, блаже́нне, да обря́щем утеше́ние.
Богородичен: Что́ стужа́еши ми́, душе́ моя́, я́ко оте́ц мо́й и ма́ти моя́ оста́виста мя́? И по сему́ зна́мению, а́ки отринове́н, преврати́хся па́сти, вои́стинну не́си си́ра и отринове́на, и́бо отца́ и́маши Бо́га, ма́терь же — Ро́ждшую Его́. Благоутро́бием Ея́ гряди́ ко Христу́, и Госпо́дь восприи́мет тя́.
Седа́лен, гла́с 2:
Потща́вся себе́ иску́сна поста́вити пред Го́сподем де́лателя непосты́дна, после́довал еси́ блаже́ннаго Па́вла уче́нию, житию́, приве́ту, ве́ре, долготерпе́нию, любви́, терпе́нию. И си́це на вся́кое де́ло благо́е угото́ван, я́ко свети́льник, поста́вился еси́ на све́щнице, да, тобо́ю освеща́еми, мно́зи на пу́ть спасе́ния наста́вятся. Помоли́ся и о на́с, о́тче преподо́бне, да да́ст и на́м Бо́г приити́ в покая́ние и в ра́зум и́стины.
Сла́ва, и ны́не, Богородичен:
В со́бственный вертогра́д вше́д, в Тя́, Пресвята́я Де́во, восприя́т Себе́ пло́ть от Тебе́, со благоуха́нием Божества́ соедине́нную, Сы́н Тво́й, Сло́во, и бы́сть Богочелове́к. Моли́ Его́ бла́гость, да всели́тся и в на́с, творя́ сердца́ на́ша благоуха́ние Бо́гови в спаса́емых, да бу́дем и мы́ воня́ живо́тная в живо́т.
Пе́снь 4.
Ирмос: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.
Услажда́я ду́шу твою́ слова́ми зако́на Госпо́дня, не удержа́л стремле́ния твоего́ к благоче́стию, но, и́мже о́бразом жела́ет еле́нь на исто́чники водны́я, бы́стро те́кл еси́, вопия́: си́це жела́ет душа́ моя́ к Тебе́, Бо́же. Ча́сти с тобо́ю име́ти и на́м, твои́м ча́дом, моли́ся, о́тче на́ш Дании́ле.
Чистото́ю и любо́вию бы́л еси́, я́ко хле́б, сла́док Го́сподеви, ходя́ бо досто́йне Бо́гу во вся́ком угожде́нии, досто́йно жи́тельствовал еси́ благовествова́нию Христо́ву, да и мы́ во вся́ком де́ле бла́зе преуспе́ем, предста́тельствуй твои́ми моли́твами, о́тче на́ш преподо́бне.
Ви́ждь, уго́дниче Христо́в, смире́ние на́ше, я́ко возвели́чися вра́г, ища́й поги́бели на́шея, сего́ ра́ди и ро́в изры́, и ископа́ и́; ты́ помоли́ся, да Госпо́дь разори́т сове́т его́, и впаде́т в я́му, ю́же соде́ла.
Богородичен: Не́сть ми́ ослабле́ния, зане́ не сотвори́х во́ли Сы́на Твоего́ и не сохрани́х повеле́ний Его́, и ны́не приклони́ ми у́хо Твое́ в покая́нии, тре́бующему бла́гости, Ма́ти Бо́жия, да не осу́дит мя́ Судия́ Пра́ведный в преиспо́дних земли́: на Тя́ бо упова́ю, о Предста́тельнице моя́!
Пе́снь 5.
Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Весели́лся еси́ о ре́кших ти́: в до́м Госпо́день по́йдем, иде́же, благочи́нно предстоя́, воздава́л еси́ Вы́шнему моли́твы твоя́ за вся́ челове́ки, я́же и мно́го можа́ху, я́ко пра́веднаго. Поспешеству́й о́ными и на́м, огражда́я на́с от губи́теля, ловя́щаго ду́ши на́ша, блаже́нне.
Жи́в ве́рою Иису́с Христо́вою, не свои́х си́ иска́в, но я́же Христа́ Иису́са, пости́гнул еси́ в житие́ на небесе́х, иде́же водворя́яся со Христо́м, помина́й на́с, да и мы́, теку́ще, пости́гнем, о́тче на́ш Дании́ле.
Жела́ние име́яй соедини́тися с Го́сподем, рабо́тал еси́ Ему́ во и́стине и все́м се́рдцем твои́м и, си́це прилепля́яся Го́сподеви, еди́н ду́х бы́л еси́ с Го́сподем, дне́сь же лице́м к лицу́ зря́ Его́, покажи́ на́с прича́стники Боже́ственнаго лицезре́ния, приснопа́мятне.
Богородичен: Бо́же Спаси́телю мо́й! коли́ко е́сть дне́й раба́ Твоего́? когда́ уте́шиши мя́? и сотвори́ши ми́ от гоня́щих мя́ су́д? Се́ бо, обыше́дше, обыдо́ша мя́ и́же искони́ человекоуби́йцы врази́, на мя́ вся́ помышле́ния и́х на зло́. Удержи́ и́х стремле́ние, сокруши́ че́люсти, да, прии́м от ни́х свобо́ду, сохраню́ за́поведи Твоя́, Тя́ с Ро́ждшею при́сно велича́я.
Пе́снь 6.
Ирмос: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.
Серде́чную возлюби́в пра́вость, ми́р име́л еси́ и святы́ню со все́ми, те́м ублажи́вся, узре́л еси́ Бо́га, Его́же Све́т присносу́щный да возсия́ет и на́м, помоли́ся, преподо́бне.
Ве́рою во Христа́ дела́, я́же Он сотвори́, и ты́ сотвори́л еси́, умно́жив иногда́ хле́бы, блаже́нне, зане́ ми́лостив и сострада́телен бы́в, а́лчущия пита́л еси́, и ны́не милосе́рдуй о наро́дех, предстоя́щих и и́щущих Го́спода, да не лиша́тся вся́каго бла́га.
Кро́тких зе́млю и смире́нных благода́ть насле́довал еси́, го́рдости и тщесла́вия вся́чески удаля́яся, и бы́вшу ти́ восприе́мником ча́д вели́каго кня́зя, я́ко и́стинный учени́к Иису́са Христа́ к бога́тству не прилага́л еси́ се́рдца, но во́льною нището́ю благоугожда́л еси́ пред Ни́м во вся́ дни́ живота́ твоего́, о́тче на́ш Дании́ле.
Богородичен: Сы́н Тво́й, Влады́чице, прише́д, не́мощи на́ша понесе́ и печа́ли преложи́ на ра́дость: Жениху́ бо прису́щу все́м ра́доватися досто́ит, и никому́же пла́кати, сея́ ра́дости плоды́ вкуша́ют ве́рующия в Него́. Оная чрез печа́ль ве́ка сего́ да не во́змется от на́с, исто́ргни небреже́ние от серде́ц на́ших, Ма́ти Бо́га Вы́шняго.
Конда́к, гла́с 1:
От позна́ния себе́ прише́д в позна́ние Бо́га и благоче́стием к Нему́ восприи́м нача́ло чу́вства вну́тренняго, ра́зум сво́й плени́л в послуша́ние ве́ры; те́м и, по́двигом до́брым подвиза́вся, дости́гнул еси́ в ме́ру во́зраста соверше́нна исполне́ния Христо́ва, я́ко Бо́жие тяжа́ние, Бо́жие зда́ние, де́лал еси́ бра́шно, не ги́блющее, но бра́шно, пребыва́ющее в живо́т ве́чный. Да бу́дут единоду́шно вси́ насажде́ние Госпо́дне в сла́ву, моли́, блаже́нне, Еди́наго Человеколю́бца Бо́га.
Сла́вен еси́ вои́стинну, и тебе́ похвала́ не от челове́к, но от Бо́га, челове́к бо бы́в, по челове́ку не ходи́л еси́, но, я́ко слуга́ Христо́в, не ду́ха ми́ра сего́ прие́м, но Ду́ха, Иже от Бо́га; не соизво́лил еси́ о я́стии, или́ питии́, или́ оде́жде язы́ков попече́нию, благоволи́в же па́че иска́ти Ца́рствия Бо́жия и пра́вды Его́, вше́л еси́ в живо́т ве́чный, и на́м во е́же насле́дити о́ный, моли́, блаже́нне, Еди́наго Человеколю́бца Бо́га.
Пе́снь 7.
Ирмос: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла Ангел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Всегда́ имы́й па́мять Христо́вых пресвяты́х страсте́й, в ту́южде мы́сль вооружа́лся еси́ изволе́нием, во е́же после́довати стопа́м Его́. И на́м па́мять сию́ в се́рдце и во уме́ на́шем водруже́нну име́ти, моли́ пострада́вшаго за ны́ Христа́, о́тче Дании́ле.
Христо́с пре́дан, я́звен и му́чен бы́сть за беззако́ние на́ше. Ты́, приобща́яся Христо́вым страсте́м, всегда́ ме́ртвость Го́спода Иису́са в те́ле свое́м носи́л еси́, и ны́не, просла́вився с Ни́м, умертви́ на́ши стра́сти, свя́те, твои́ми моли́твами.
Христо́с воста́ за оправда́ние на́ше, да ве́ра на́ша и упова́ние бу́дет на Бо́га, сия́ обоя́, а́ки ко́тву, име́в души́, тве́рду же и изве́стну, пресели́лся еси́, иде́же и Предте́ча о на́с вни́де Иису́с, да та́мо и мы́ предста́нем Ему́ в ра́дости, помяни́ на́с, блаже́нне Дании́ле.
Богородичен: Свята́я Мари́е, Ма́ти Бо́га Вы́шняго, мы́ еще́ в се́м ми́ре, во зле́ лежа́щем, есмы́ и сего́ ра́ди вне́ стои́м, хотя́ще вни́ти вну́трь черто́га небе́снаго. По отше́ствии на́шем от те́ла благоволи́ на́м ви́дети неизрече́нную красоту́ Сы́на Твоего́.
Пе́снь 8.
Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.
Присво́ився Христу́ чрез ве́ру, преподо́бне, не повину́лся еси́ пло́ти, но, распя́в ю́ со страстьми́ и похотьми́ и к до́брым дела́м устреми́вся, собо́ю и ины́х учи́л еси́ Христу́ вопи́ти: Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.
Ходи́в ду́хом, плоды́ духо́вныя вкуша́я, блаже́нне, и си́х наслажда́яся, неукло́нно взира́л еси́ на Нача́льника ве́ры и Соверши́теля Иису́са, те́м и благода́рственно к Нему́ взыва́л еси́: Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.
Упова́нием объе́мь благода́ть Бо́жию, за основа́ние о́наго положи́в заслу́ги Христо́вы и богоуго́дно управля́я жи́знь твою́ творе́нием добра́, Христу́ ра́достно воспева́л еси́: Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.
Богородичен: Тобо́ю, Пресвята́я Де́во, Иже во о́бразе Бо́жии Сы́й к на́м прии́де, и, де́лав дела́ посла́вшаго Его́, у́мре гре́х на́ших ра́ди, и воста́ в тре́тий де́нь, по Писа́нием, Тя́ показа́в Предста́тельницу о на́с, превознося́щих Его́ во вся́ ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмос: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни Ангельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.
Единоро́дному Сы́ну, су́щему в ло́не Отчи, послужи́л еси́, сего́ ра́ди почте́ тя Оте́ц Небе́сный, оби́тель у тебе́ сотвори́в с Ни́м и Пресвяты́м Ду́хом, и ны́не у́бо предстоя́ Единосу́щней Тро́ице, све́том твои́х моли́тв разжени́ мра́к страсте́й от серде́ц на́ших, преподо́бне.
Мзда́ твоя́ мно́га на небесе́х, я́ко возлюби́л еси́ мно́го, мно́гими скорбьми́ восходя́ к Бо́гу, к Нему́же и прибли́жився, призира́й на лю́ди, тре́бующия от Бо́га ми́лости, блаже́нне.
Отче блаже́нне Дании́ле! Се́ твое́ оте́чество, в не́мже воспита́лся еси́. Се́ оби́тель твоя́, в не́йже преподо́бно пожи́в, многотру́дным твои́м те́лом свя́то почива́еши. А мы́, твои́ ча́да, к тебе́ приве́ржены есмы́: не отступа́й от гра́да, и от на́с, я́ко твое́й ча́сти, и от призыва́ющих и́мя твое́, поле́зная все́м хода́тайствуя у Всеми́лостиваго Спа́са Христа́.
Богородичен: Аще мно́го мо́жет моли́тва пра́веднаго поспешеству́ема, Ты́, святе́йша су́щи всея́ тва́ри, я́ко Ма́терь Бо́гу, несравне́нно мо́жеши. При́зри на ны́ с преподо́бным Дании́лом и испроси́ вся́ блага́я от Бо́га: се́ бо мы́ к Тебе́ по Бо́зе, я́ко еди́ной наде́жде, прибега́я, во все́х напа́стех ра́дости и утеше́ния от Тебе́ упова́ем.
Свети́лен:
Человеколю́бием подража́я Тови́ту, погребе́нию стра́нных прилежа́л еси́, о́тче Дании́ле. Попецы́ся и о на́ших душа́х, мо́лим тя́, преподо́бне, да не бу́дут в попра́ние велиа́ру, и́щущему поглоти́ти и низвести́ в бе́здну поги́бели, иде́же никто́же испове́стся Бо́гу на́шему.
Слава, и ныне, богородичен:
Благоразу́мен е́сть му́ж и му́др, и́же слы́шит словеса́ Бо́жия и твори́т я́, и́бо зи́ждет хра́мину душе́вную на ка́мени повеле́ний Госпо́дних, а и́же слы́шит и не твори́т я́, сицевы́й несмы́слен и уро́д, я́ко пренебреги́й о основа́нии, утвержда́емом на исполне́нии слове́с Бо́жиих. Ты́, Влады́чице на́ша, на́с све́том му́дрости просвети́, Твои́ми моли́твами тьму́ неразу́мия отгна́в от на́с, да, соблюда́юще в сердца́х на́ших словеса́ Бо́жия, творе́нием о́ных досто́йныя принесе́м плоды́.
Молитва преподобному Даниилу Переяславскому
О, преподо́бне и богоно́сне о́тче наш Дании́ле, всесмире́нно к тебе́ припа́даем и тебе́ мо́лимся: не отступа́й от нас ду́хом твои́м, но всегда́ помина́й нас во святы́х и благоприя́тных моли́твах твои́х ко Го́споду на́шему Иису́су Христу́: моли́ся Ему́, да не потопи́т нас бе́здна грехо́вная, и да не бу́дем враго́м, ненави́дящим нас, в ра́дование: да прости́т Христо́с Бог наш твои́м предста́тельством за нас вся согреше́ния на́ша, и Свое́ю благода́тию водвори́т среди́ нас единоду́шие и любо́вь, и изба́вит нас от ко́зней и наве́тов диа́вольских, от гла́да, губи́тельства, огня́, вся́кия ско́рби и ну́жды, от боле́зней душе́вных и теле́сных и от напра́сныя сме́рти: да сподо́бит Он нас, притека́ющих к тебе́, в и́стинней ве́ре и покая́нии пожи́ти, христиа́нския, непосты́дныя и ми́рныя кончи́ны живота́ на́шего дости́гнути, и насле́довати Ца́рство Небе́сное, и сла́вити Пресвято́е и́мя Его́ со Безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м Ду́хом во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитвы преподобному Даниилу Переяславскому
От юности, блаженне, всего себе Господеви возложив, выну повинуяся Богу, противяся же диаволу, страсти греховныя победил еси. Тем сам храм Божий быв, и обитель красну во славу Пресвятыя Троицы воздвигнув, и собранное тобою в ней стадо Христово богоугодно упас, преставился еси к вечным обителем, отче Данииле. Моли Триипостаснаго во едином существе Бога, спастися душам нашим.
Кондак преподобному Даниилу Переяславскому, глас 1-й
От познания себе пришед в познание Бога и благочестием к Нему восприим начало чувства внутренняго, разум свой пленил в послушание веры; тем и, подвигом добрым подвизався, достигнул еси в меру возраста совершенна исполнения Христова, яко Божие тяжание, Божие здание, делал еси брашно, не гиблющее, но брашно, пребывающее в живот вечный. Да будут единодушно вси насаждение Господне в славу, моли, блаженне, Единаго Человеколюбца Бога.
Ин кондак преподобному Даниилу Переяславскому, глас 8-й
Невечерняго Света пресветлое светило, жития чистотою просвещающее всех, явился еси, отче Данииле, образ бо и правило иноком был еси, сиротам же отец, и питатель вдовицам. Сего ради и мы, чада твоя, вопием ти: радуйся, радосте и венче наш; радуйся, многое имый к Богу дерзновение; радуйся, граду нашему велие утверждение.
Молитва преподобному Даниилу Переяславскому при охлаждении любви к ближним
О, преподобне и богоносне отче наш Данииле, всесмиренно к тебе припадаем и тебе молимся: не отступи от нас духом твоим, но всегда поминай нас во святых и благоприятных молитвах твоих ко Господу нашему Иисусу Христу; молися Ему, да не потопит нас бездна греховная, и да не будем врагом, ненавидящым нас, в радование; да простит Христос Бог наш твоим предстательством за нас вся согрешения наша, и Своею благодатию водворит посреде нас единодушие и любовь, и да избавит нас от козней и наветов диавольских, от глада, губительства, огня, всякия скорби и нужды, от болезней душевных и телесных и от внезапныя смерти; да сподобит Он нас, притекающих к раце мощей твоих, в истинней вере и покаянии пожити, христианския, непостыдныя и мирныя кончины жития нашего достигнути, и наследовати Царство Небесное, и славити пресвятое имя Его со Безначальным Отцем и Пресвятым Духом во веки веков. Аминь.
Православный Церковный календарь
Календарь на год ►
О календаре
Богослужения
Посты
Библейские чтения
Праздники
Календарь
венчаний
Дни особого поминовения усопших 2023
Дни поминовения новопреставленных
Подписка
Четверг | ||
Старый стиль 7 апреля |
Четверг | Новый стиль 20 апреля |
Икона Божией Матери: Византийская.
Богослужения
Акафисты
Тропари, кондаки, молитвы и величания
В четверг, св. апостолам
Тропарь в четверг, св. апостолам, глас 3
Видео (кликните для воспроизведения). |
Апо́столи святи́и,/ моли́те Ми́лостиваго Бо́га,/ да прегреше́ний оставле́ние// пода́ст душа́м на́шим.
Перевод: Апостолы святые, умолите милостивого Бога, да согрешений прощение подаст Он душам нашим.
В четверг, святителю Николаю
Тропарь в четверг, святителю Николаю, глас 4
Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости,/ воздержа́ния учи́теля/ яви́ тя ста́ду твоему́/ Я́же веще́й И́стина./ Сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая,/ нището́ю бога́тая,/ о́тче священнонача́льниче Нико́лае,/ моли́ Христа́ Бо́га,// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Правилом веры и образом кротости, воздержания учителем явила тебя стаду твоему непреложная истина. Потому ты приобрел смирением – высокое, нищетою – богатство. Отче, святитель Николай, моли Христа Бога о спасении душ наших.
В четверг, св. апостолам
Кондак в четверг, св. апостолам, глас 2
Тве́рдыя и боговеща́нныя пропове́датели,/ верх апо́столов Твои́х, Го́споди,/ прия́л еси́ в наслажде́ние благи́х Твои́х и поко́й;/ боле́зни бо о́нех и смерть прия́л еси́ па́че вся́каго всепло́дия,// Еди́не све́дый серде́чная.
Перевод: Непоколебимых и богогласных проповедников, высших из учеников Твоих, Господи, Ты принял в наслаждение благ Твоих и покой; ибо труды их и смерть признал Ты высшими всякой жертвы, Один, знающий то, что в сердцах.
В четверг, святителю Николаю
Кондак в четверг, святителю Николаю, глас 3
В Ми́рех, свя́те, священноде́йствитель показа́лся еси́,/ Христо́во бо, преподо́бне, Ева́нгелие испо́лнив,/ положи́л еси́ ду́шу твою́ о лю́дех твои́х/ и спасл еси́ непови́нныя от сме́рти./ Сего́ ра́ди освяти́лся еси́,// я́ко вели́кий таи́нник Бо́жия благода́ти.
Перевод: В Мирах ты, святой, явился совершителем священнодействий, ибо Христово Евангелие исполнив, положил ты, преподобный, душу свою за людей твоих и неповинных спас от смерти; потому был ты освящен, как великий служитель таинств Божией благодати.
Преподобному Даниилу Переяславскому
Тропарь преподобному Даниилу Переяславскому, глас 3
От ю́ности, блаже́нне,/ всего́ себе́ Го́сподеви возложи́в,/ вы́ну повину́яся Бо́гу,/ проти́вяся же диа́волу,/ стра́сти грехо́вныя победи́л еси́,/ тем сам храм Бо́жий быв,/ и оби́тель кра́сну во сла́ву Пресвяты́я Тро́ицы воздви́гнув,/ и со́бранное тобо́ю в ней ста́до Христо́во/ богоуго́дно упа́с,/ преста́вился еси́ к ве́чным оби́телем,/ о́тче Дании́ле./ Моли́ Триипоста́снаго во Еди́ном Существе́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: С юности, блаженный, всего себя посвятив Господу, всегда повинуясь Богу и противясь диаволу, ты победил греховные страсти, тем самым став храмом Божиим и воздвигнув прекрасную обитель во славу Пресвятой Троицы и собранное тобой в ней стадо Христово Богоугодно упас, преставился ты к вечным обителям, отче Даниил. Моли Триипостасного во Единой Сущности Бога о спасении душ наших.
Кондак преподобному Даниилу Переяславскому, глас 1
От позна́ния себе́ прише́д в позна́ние Бо́га/ и благоче́стием к Нему́ восприи́м нача́ло чу́вства вну́тренняго,/ ра́зум свой плени́л в послуша́ние ве́ры;/ тем и, по́двигом до́брым подвиза́вся,/ дости́гнул еси́ в ме́ру во́зраста соверше́нна исполне́ния Христо́ва,/ я́ко Бо́жие тяжа́ние, Бо́жие зда́ние, де́лал еси́ бра́шно, не ги́блющее,/ но бра́шно, пребыва́ющее в живо́т ве́чный./ Да бу́дут единоду́шно вси насажде́ние Госпо́дне в сла́ву,// моли́, блаже́нне, Еди́наго Человеколю́бца Бо́га.
Перевод: От познания себя перейдя к познанию Бога и благочестием к Нему приняв начало чувства внутреннего, разум свой пленил в послушание вере, этим и подвигом добрым подвизался, достиг ты меры возраста совершенного исполнения Христова (Еф.4:13), как Божия нива, Божие строение (1Кор.3:9), старался о пище нетленной, пребывающей в жизнь вечную (Ин.6:27). Да будут единодушно все насаждением Господа во славу Его (Ис.61:3), моли, блаженный, Единого Человеколюбца Бога.
Ин кондак преподобному Даниилу Переяславскому, глас 8
Невече́рняго Све́та пресве́тлое свети́ло,/ жития́ чистото́ю просвеща́ющее всех,/ яви́лся еси́, о́тче Дании́ле:/ о́браз бо и пра́вило и́ноком был еси́,/ сирота́м же оте́ц и пита́тель вдови́цам./ Сего́ ра́ди и мы, ча́да твоя́, вопие́м ти:/ ра́дуйся, ра́досте и ве́нче наш;/ ра́дуйся, мно́гое имы́й к Бо́гу дерзнове́ние;// ра́дуйся, гра́ду на́шему ве́лие утвержде́ние.
Перевод: Немеркнущего Света преярким светилом, просвещающим всех чистотой жизни, явился ты, отче Даниил, так как ты был образом и правилом для монахов, сиротам же отцом и кормильцем для вдов. Потому и мы, дети твои, взываем к тебе: «Радуйся, радость и венец наш, радуйся, имеющий особое право обращаться к Богу, радуйся, городу нашему великая сила».
Молитва преподобному Даниилу Переяславскому
О, преподо́бне и богоно́сне о́тче наш Дании́ле, всесмире́нно к тебе́ припа́даем и тебе́ мо́лимся: не отступа́й от нас ду́хом твои́м, но всегда́ помина́й нас во святы́х и благоприя́тных моли́твах твои́х ко Го́споду на́шему Иису́су Христу́: моли́ся Ему́, да не потопи́т нас бе́здна грехо́вная, и да не бу́дем враго́м, ненави́дящим нас, в ра́дование: да прости́т Христо́с Бог наш твои́м предста́тельством за нас вся согреше́ния на́ша, и Свое́ю благода́тию водвори́т среди́ нас единоду́шие и любо́вь, и изба́вит нас от ко́зней и наве́тов диа́вольских, от гла́да, губи́тельства, огня́, вся́кия ско́рби и ну́жды, от боле́зней душе́вных и теле́сных и от напра́сныя сме́рти: да сподо́бит Он нас, притека́ющих к тебе́, в и́стинней ве́ре и покая́нии пожи́ти, христиа́нския, непосты́дныя и ми́рныя кончи́ны живота́ на́шего дости́гнути, и насле́довати Ца́рство Небе́сное, и сла́вити Пресвято́е и́мя Его́ со Безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м Ду́хом во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Мысли свт. Феофана Затворника
Благодетелен труд тех, которые здравыми соображениями разбивают взгромождаемую против истины Воскресения ложь. Читай и вооружайся этими соображениями; но при этом не ленись все больше и больше давать простора для входа в тебя силы Воскресения Христова. Чем больше будешь делать это, тем больше будешь дышать воздухом Воскресения, и тем безопаснейшим становиться от всех стрел вражиих, направляемых против этой истины.
Спросишь, что же для этого надо? Ничего особенного: будь тем, чем должен ты быть по завету, в который вступил во святом крещении, которое есть наше воскресение. Оплевал ты сатану и все дела его? – и продолжай так себя держать в отношении к нему. Сочетался ты со Христом? – и пребудь с Ним.
Дела тьмы и света явны. Бегай одних и прилежи другим. Но делай это без всяких уступок, даже малейших, чтобы нормою жизни твоей было следующее: нет общения свету ко тьме, Христу с велиаром.
Притча дня
Так говорили две свечи
– Жаль мне тебя, – сказала незажженная свеча своей зажжённой подруге. – Короток твой век. Ты все время горишь, и скоро от тебя ничего не останется. Я много счастливее тебя. Я не горю и, следовательно, не таю; лежу спокойно на боку и проживу очень долго. Твои же дни сочтены.
Отвечала горящая свеча:
– Я нисколько не жалею, что горю. Моя жизнь прекрасна и полна значения. Да, воск мой тает, но от моего огня зажигается множество других свечей, и мой огонь от этого не убывает. И когда воск и фитиль догорят, то огонь мой – душа свечи – соединится с огнём пространства, частицей которого он являлся, и я снова вольюсь в свой великолепный и сияющий огненный дом. А здесь я светом своим разгоняю мрак ночи; делаю дома людей светлее и уютнее; радую ребенка на праздничной елке; оздоровляю воздух у постели больного, ибо возбудители болезней не выносят живого огня; возношусь символом молитвенного устремления перед священными изображениями. Разве короткая жизнь моя не прекрасна?! И мне жаль тебя, незажженная моя сестра. Жалка твоя участь. Зачем ты существуешь? Ты не выполнила своего назначения; и где душа твоя – огонь? Да, ты пролежишь в сохранности долгие годы, но кому ты нужна такая, и какая радость, какая польза от тебя? Право, лучше гореть, нежели почивать, потому что в горении – жизнь, а в спячке – смерть. И ты жалеешь меня, что я скоро сгорю и перестану жить, но ты, в твоем сохранном бездействии, и не начинала существовать; так ты и умрешь, не начав. А жизнь пройдет мимо.
Преподобный Даниил, игумен Переславский
Свято-Никольский женский монастырь.
6. Сила Божия в немощи совершается.
Преподобный Даниил, игумен Переславский.
Преподобный Даниил, игумен Переславский, чудотворец, родился в Переславле-Залесском около 1460 года. С детства готовил себя к монашескому подвигу. В 18 лет принял иноческий постриг в Пафнутъевом Боровском монастыре. Возвратившись в Переславль опытным в духовной жизни иноком, поселился вначале в Никитском, а позже в Горицком монастыре, где принял сан иеромонаха. Здесь он нес подвиг погребения безвестных странников: по ночам собирал тела умерших и переносил их в городскую «скудельницу» («Божедомъе»), где отпевал, а потом поминал при служении Литургии. При содействии князя Василия Иоанновича III в 1508 году преподобный построил на «Божедомъе» церковь Всех святых, а в 1530-1532 годах — каменный храм во имя Живоначалъной Троицы, вокруг которых постепенно сложился монастырь. В этот новый Свято-Троицкий монастырь после 30-летнего служения в Горицкой обители преподобный Даниил был переведен настоятелем.
Преподобный Даниил Переславский. Икона письма сестер Никольской обители. 1997 год.
Духовный отец Великого князя Василия III, в 1530 году он становится крестным отцом его сына — Иоанна. Преподобный отличался необыкновенным нищелюбием и милосердием к больным и страждущим, до последних дней сам выполнял самые грязные и тяжелые монастырские работы. При жизни сподобился даров прозорливости, чудотворений, имел власть изгонять бесов. Преставился ко Господу 7/20 апреля 1540 года в возрасте более 80 лет и был похоронен в Даниловском приделе Троицкого собора своей обители. В 1653 году последовало обретение мощей преподобного и его канонизация. После закрытия монастыря в 1923 году святые мощи преподобного Даниила находились в историческом музее Переславля. 20 апреля 1994 года мощи были перенесены в Благовещенскую церковь Свято-Никольского женского монастыря.
Святые мощи преподобного Даниила в течение двух лет освящали своим пребыванием обитель, пока 20 апреля 1996 года не были перенесены на место своего постоянного пребывания во вновь открывшийся Переславский Свято-Троицкий Данилов монастырь.
По молитвам преподобного Даниила и всех Переславских святых, предстательством своего святого покровителя святителя и чудотворца Николая Никольская обитель быстро возрождалась.
К началу 1995 года она насчитывала уже десять насельниц. Успенским постом, с 14 августа 1995 года было введено чтение неусыпаемой Псалтири. В 1995 году от общества «Ярославская икона» были получены в дар колокола и сооружена временная звонница.
При размывке стен и сводов в Благовещенском храме под слоем извести и грязи были обнаружены прекрасно сохранившиеся росписи. Их расчистили, укрепили и восстановили художники-реставраторы из Санкт-Петербурга Галина Яковцева, Алексей Лебедько и Николай Голубцов.
На средства благотворителя обители Виктора Ивановича Тырышкина — о встрече с этим замечательным человеком и её значении наша летопись повествует ниже — в Благовещенском храме устроили вызолоченный четырехрядный иконостас, украшенный резьбой. Иконы для иконостаса писали выпускники Иконописной школы при Троице-Сергиевой Лавре под руководством игумена Луки (Головкова) и других педагогов. Все иконы соответствуют каноническим иконописным традициям. В это же время были восстановлены пять куполов Благовещенского храма, подняты золоченые кресты.
За усердные труды на благо Церкви настоятельница монастыря монахиня Евстолия удостоена сана игумений, в который была возведена 1 августа 1997 года, в день памяти преподобного Серафима Саровского.
Даниил переяславский о чем молиться
Преподобный Даниил Переяславский
(память 7 апреля по старому стилю)
В миру — Димитрий, родился около 1460 года в г. Переяславле Залесском от благочестивых родителей. С юных лет он обнаружил свою любовь к подвижничеству и подражал подвигам св. Симеона Столпника (память 1/14 сентября). Отрок был отдан на воспитание в Никитский монастырь к своему родственнику игумену Ионе, где полюбил иноческое житие и сам решил стать иноком. Боясь, как бы родители не помешали исполнению его намерения, он вместе с братом своим Герасимом тайно ушел в монастырь преподобного Пафнутия Боровского (память 1/14 мая). Здесь, приняв иноческое пострижение, преподобный Даниил под руководством опытного старца св. Левкия прожил 10 лет.
Получив опытность в духовной жизни, преподобный возвратился в Переяславль в Горицкий монастырь, где принял священство. Строгою, богоугодною жизнью и неусыпными трудами св. Даниил обратил на себя всеобщее внимание; к нему стали многие приходить на исповедь и за духовными советами. Никто не уходил от преподобного Даниила не утешенным.
Особенным подвижническим проявлением любви к ближним стала забота преподобного об умерших нищих, бездомных и безродных людях. Если он слышал о каком-либо человеке, погибшем от разбойников, об утопленнике, или замерзшем на дороге, которого некому погребсти, то всячески старался отыскать мертвое тело, относил его на своих руках в скудельницу (месте захоронения бездомных), погребал, а после поминал на Божественной литургии.
На месте скудельницы святой построил храм в честь Всех святых, чтобы в нем возносилась молитва о упокоении безвестно умерших христиан. Вокруг него несколько монахов выстроили себе келий, образовав небольшой монастырь, где в 1525 году преподобный Даниил стал настоятелем. Одна из главных заповедей, которую преподал новый настоятель, призывала принимать всех странников, убогих и нищих. Он вразумлял братию и наставляя на путь истины не силою, но кротостью и любовью, всем подавая пример чистой жизни и глубокого смирения.
Много чудес совершилось по молитвам преподобного Даниила: он обратил воду в целебный квас, исцелял братию от болезней; избавлял от опасностей. Во время голода, когда в монастырской житнице оставалось мало хлеба, он отдал его нищей вдове с детьми. И с тех пор, в награду за милосердие преподобного, мука в житнице не оскудевала в продолжении всего голода.
Еще при жизни преподобного авторитет его был настолько высок, что по его просьбе великий князь Василий III освобождал приговоренных к смертной казни и дважды просил его быть восприемниками при крещении своих детей.
Предчувствуя приближение кончины, преподобный Даниил принял великую схиму. Блаженный старец преставился на 81-м году своей жизни, 7 апреля 1540 года. Нетленные его мощи были обретены в 1625 г. Господь прославил Своего угодника многочисленными чудесами.
Прп. Даниил Переславский. Икона, кон. XX в. |
Даниил Переяславский (ок. 1460 — 1540), преподобный
Родился около 1460 года [2] в Переяславле Залесском от благочестивых родителей, в крещении был назван Димитрием. С юных лет обнаружил свою любовь к подвижничеству и подражал подвигам преподобного Симеона Столпника. Отрок был отдан на воспитание в Никитский монастырь к своему родственнику игумену Ионе, где полюбил иноческое житие и сам решил стать иноком. Боясь, как бы родители не помешали исполнению его намерения, он вместе с братом своим Герасимом тайно ушел в монастырь преподобного Пафнутия Боровского. Здесь, приняв иноческое пострижение, преподобный Даниил под руководством опытного старца преподобного Левкия прожил 10 лет.
Обретя опытность в духовной жизни, преподобный возвратился в Переяславль в Горицкий монастырь, где принял священство. Строгою, богоугодною жизнью и неусыпными трудами святой Даниил обратил на себя всеобщее внимание; к нему стали многие приходить на исповедь и за духовными советами. Никто не уходил от преподобного Даниила не утешенным.
Особенным подвижническим проявлением любви к ближним стала забота преподобного об умерших нищих, бездомных и безродных людях. Если он слышал о каком-либо человеке, погибшем от разбойников, об утопленнике, или замерзшем на дороге, которого некому погребсти, то всячески старался отыскать мертвое тело, относил его на своих руках в скудельницу (место захоронения бездомных), погребал, а после поминал на Божественной литургии.
На месте скудельницы святой построил храм в честь Всех святых, чтобы в нем возносилась молитва о упокоении безвестно умерших христиан. Вокруг него несколько монахов выстроили себе келий, образовав небольшой монастырь, где в 1525 году преподобный Даниил стал настоятелем. Одна из главных заповедей, которую преподал новый настоятель, призывала принимать всех странников, убогих и нищих. Он вразумлял братию и наставляя на путь истины не силою, но кротостью и любовью, всем подавая пример чистой жизни и глубокого смирения.
Много чудес совершилось по молитвам преподобного Даниила: он обратил воду в целебный квас, исцелял братию от болезней, избавлял от опасностей. Во время голода, когда в монастырской житнице оставалось мало хлеба, он отдал его нищей вдове с детьми. И с тех пор, в награду за милосердие преподобного, мука в житнице не оскудевала в продолжении всего голода.
Старец Даниил сделался духовником великого князя Василия Иоанновича. Его авторитет был настолько высок, что по его просьбе великий князь освобождал приговоренных к смертной казни и дважды просил его быть восприемниками при крещении своих детей. Согласно преданию Переславского Данилова Троицкого монастыря, преподобный стал восприемником будущего царя Иоанна Васильевича.
Предчувствуя приближение кончины, преподобный Даниил принял великую схиму. Блаженный старец преставился на 81-м году своей жизни, 7 апреля 1540 года. Нетленные его мощи были обретены в 1652 году и открыто почивали в Троицком соборе основанного им монастыря. Господь прославил Своего угодника многочисленными чудесами и церковное почитание преподобного Даниила привлекло к обители внимание многочисленных паломников.
[1] Служебник, М.: Изд. Московской Патриархии, 2004 и 2013, с. 468.
Икона Образ Даниил Переяславский
Молитва преподобному Даниилу Переяславскому
О, преподобне и богоносне отче наш Данииле, всесмиренно к тебе припадаем и тебе молимся: не отступи от нас духом твоим, но всегда поминай нас во святых и благоприятных молитвах твоих ко Господу нашему Иисусу Христу; молися Ему, да не потопит нас бездна греховная, и да не будем врагом, ненавидящым нас, в радование; да простит Христос Бог наш твоим предстательством за нас вся согрешения наша, и Своею благодатию водворит посреде нас единодушие и любовь, и да избавит нас от козней и наветов диавольских, от глада, губительства, огня, всякия скорби и нужды, от болезней душевных и телесных и от внезапныя смерти; да сподобит Он нас, притекающих к раце мощей твоих, в истинней вере и покаянии пожити, христианския, непостыдныя и мирныя кончины жития нашего достигнути, и наследовати Царство Небесное, и славити пресвятое имя Его со Безначальным Отцем и Пресвятым Духом во веки веков. Аминь.
Тропарь, глас 3:
От юности, блаженне, всего себе Господеви возложив, выну повинуяся Богу, противяся же диаволу, страсти греховныя победил еси. Тем сам храм Божий быв, и обитель красну во славу Пресвятыя Троицы воздвигнув, и собранное тобою в ней стадо Христово богоугодно упас, преставился еси к вечным обителем, отче Данииле. Моли Триипостаснаго во едином существе Бога, спастися душам нашим.
Кондак, глас 1:
От познания себе пришед в познание Бога и благочестием к Нему восприим начало чувства внутренняго, разум свой пленил в послушание веры; тем и, подвигом добрым подвизався, достигнул еси в меру возраста совершенна исполнения Христова, яко Божие тяжание, Божие здание, делал еси брашно, не гиблющее, но брашно, пребывающее в живот вечный. Да будут единодушно вси насаждение Господне в славу, моли, блаженне, Единаго Человеколюбца Бога.
Ин кондак, глас 8:
Невечерняго Света пресветлое светило, жития чистотою просвещающее всех, явился еси, отче Данииле, образ бо и правило иноком был еси, сиротам же отец, и питатель вдовицам. Сего ради и мы, чада твоя, вопием ти: радуйся, радосте и венче наш; радуйся, многое имый к Богу дерзновение; радуйся, граду нашему велие утверждение.
Акафист святому преподобному Даниилу, Переяславскому чудотворцу .
Все молитвы .
Видео (кликните для воспроизведения). |
Образование: филолог.
Читаю священные тексты и верую в бога.
Рада Вас видеть!