Андрею Боголюбскому молитва

Тут вы сможете ознакомиться с материалом на тему : Андрею Боголюбскому молитва - в подробном и точном описании.

Святой благоверный князь Андрей Боголюбский

Святой благоверный князь Андрей Боголюбский (1110–1174), внук Владимира Мономаха, сын Юрия Долгорукого и половецкой княжны (в святом Крещении Марии), еще в юности был назван Боголюбским за постоянно присущее ему глубокое молитвенное внимание, прилежание к церковным службам и «утаенных молитв к Богу присвоение». От деда, Владимира Мономаха, внук унаследовал великую духовную сосредоточенность, любовь к Слову Божию и привычку обращаться к Писанию во всех случаях жизни.

Храбрый воин (Андрей – означает «мужественный»), участник многих походов своего воинственного отца, не раз в сражениях был он близок к смерти. Но каждый раз Промысл Божий незримо спасал князя-молитвенника. Так, 8 февраля 1150 года в битве под Луцком святой Андрей был спасен от копья немецкого наемника молитвой к великомученику Феодору Стратилату, чья память совершалась в тот день.

Вместе с тем летописцы подчеркивают миротворческий дар святого Андрея, редкий в князьях и полководцах того сурового времени. Сочетание воинской доблести с миролюбием и милосердием, великого смирения с неукротимой ревностью о Церкви было в высшей степени присуще князю Андрею. Рачительный хозяин земли, постоянный сотрудник в градостроительной и храмоздательной деятельности Юрия Долгорукого, он строит с отцом Москву (1147), Юрьев-Польский (1152), Дмитров (1154), украшает храмами Ростов, Суздаль, Владимир. В 1162 году святой Андрей с удовлетворением мог сказать: «Я белую Русь городами и селами застроил и многолюдною сделал».

Когда в 1154 году Юрий Долгорукий стал великим князем Киевским, он дал сыну в удел Вышгород под Киевом. Но Бог судил иначе. Однажды ночью, это было летом 1155 года, двинулась в Вышгородском храме чудотворная икона Божией Матери, писанная святым евангелистом Лукой, незадолго до того принесенная из Царьграда и названная впоследствии Владимирской. В ту же ночь, с иконой в руках, двинулся из Вышгорода на север, в Суздальскую землю, святой князь Андрей, тайно, без отчего благословения, повинуясь лишь воле Божией.

Чудеса от святой иконы, бывшие на пути от Вышгорода до Владимира, были записаны духовником князя Андрея «попом Микулицей» (Николаем) в «Сказании о чудесах Владимирской иконы Божией Матери».

В десяти верстах от Владимира кони, везшие икону в Ростов, вдруг остановились. Ночью князю Андрею явилась Богородица со свитком в руках и приказала: «не хощу, да образ Мой несеши в Ростов, но во Владимире поставь его, а на сем месте во имя Моего Рождества церковь каменную воздвигни». В память о чудесном событии святой Андрей повелел иконописцам написать икону Божией Матери такой, как Пречистая явилась ему, и установил празднование этой иконе 18 июня. Икона, названная Боголюбской, прославилась впоследствии многочисленными чудотворениями

На указанном Царицей Небесной месте построен князем Андреем (в 1159 году) храм Рождества Богородицы и заложен город Боголюбов, ставший его постоянным местопребыванием и местом мученической кончины.

Когда умер отец, Юрий Долгорукий († 15 мая 1157), святой Андрей не пошел на отчий стол, в Киев, а остался на княжении во Владимире. В 1158–1160 гг. был построен Успенский собор во Владимире, в который помещена Владимирская икона Божией Матери. В 1164 году воздвигнуты Золотые Ворота во Владимире с надвратной церковью Положения Ризы Богоматери и церковь Спаса на Княжьем дворе.

Тридцать храмов было создано святым князем Андреем за годы его княжения. Лучший из них – Успенский собор. Богатство и благолепие храма служило распространению православия среди окружающих народов и иноземцев-купцов. Всех приезжих, и латинян, и язычников, святой Андрей приказывал водить в воздвигнутые им храмы и показывать им «истинное христианство». Летописец пишет: «и болгаре, и жидове, и вся погань, видевше славу Божию и украшение церковное, крестились».

Завоевание великого волжского пути стало для святого Андрея основной задачей его государственного служения России. Волжская Болгария со времен походов Святослава († 972) представляла серьезную опасность для Русского государства. Святой Андрей стал продолжателем дела Святослава.

Сокрушительный удар по врагу был нанесен в 1164 году, когда русские войска сожгли и разрушили несколько болгарских крепостей. Святой Андрей брал с собой в этот поход Владимирскую икону Божией Матери и двухстороннюю икону, на которой были изображены «Спас Нерукотворенный» на одной стороне и «Поклонению Кресту» – на другой. (В настоящее время обе иконы в Государственной Третьяковской галерее.)

Великое чудо было явлено русскому войску от святых икон в день решающей победы над болгарами, 1 августа 1164 года. После разгрома болгарского войска князья (Андрей, его брат Ярослав, сын Изяслав и др.) вернулись к «пешцам» (пехоте), стоявшим под княжескими стягами у Владимирской иконы, и поклонились иконе, «хвалы и песни воздавающе ей». И тогда все увидели ослепительные лучи света, исходившие от лика Богородицы и от Нерукотворного Спаса.

Оставаясь во всем верным сыном Православной Церкви, блюстителем веры и канонов, святой Андрей обратился в Царьград к патриарху с сыновней просьбой об учреждении особой митрополии для Северо-Восточной Руси. С соответствующей княжеской грамотой в Византию отправился избранный князем кандидат в митрополиты – суздальский архимандрит Феодор. Патриарх Лука Хризоверг согласился посвятить Феодора, но не в митрополита, а лишь во епископа Владимирского. В то же время, стремясь сохранить расположение князя Андрея, наиболее могущественного среди владетелей Русской земли, он почтил епископа Феодора правом ношения белого клобука, что было в древней Руси отличительным признаком церковной автономии – известно, как дорожили своим белым клобуком архиепископы Великого Новгорода. Очевидно, поэтому русские летописи сохранили за епископом Феодором прозвище «Белый Клобук», а позднейшие историки называют его иногда «автокефальным епископом».

В 1167 году умер в Киеве святой Ростислав, двоюродный брат Андрея, умевший вносить умиротворение в сложную политическую и церковную жизнь того времени, а из Царьграда был прислан новый митрополит, Константин II. Новый митрополит потребовал, чтобы епископ Феодор явился к нему для утверждения. Святой Андрей вновь обратился в Царьград за подтверждением самостоятельности Владимирской епархии и с просьбой об отдельной митрополии. Сохранилась ответная грамота патриарха Луки Хризоверга, содержащая категорический отказ в устроении митрополии, требование принять изгнанного епископа Леона и подчиниться киевскому митрополиту.

Исполняя долг церковного послушания, святой Андрей убедил епископа Феодора с покаянием поехать в Киев для восстановления канонических отношений с митрополитом. Покаяние епископа Феодора не было принято. Без соборного разбирательства Митрополит Константин, в соответствии с византийскими нравами, осудил его на страшную казнь: Феодору отрезали язык, отрубили правую руку, выкололи глаза. После этого он был утоплен слугами митрополита (по другим сведениям, вскоре умер в темнице).

Не только церковные, но и политические дела Южной Руси потребовали к этому времени решительного вмешательства великого князя Владимирского. 8 марта 1169 года войска союзных князей во главе с сыном Андрея Мстиславом овладели Киевом. Город был разгромлен и сожжен, участвовавшие в походе половцы не пощадили и церковных сокровищ. Русские летописи рассматривали это событие как заслуженное возмездие: «се же здеяся за грехи их (киевлян), паче же за митрополичью неправду». В том же 1169 году князь двинул войска на непокорный Новгород, но они были отброшены чудом Новгородской иконы Божией Матери Знамения (празднуется 27 ноября), которую вынес на градскую стену святой архиепископ Иоанн († 1186, память 7 сентября). Но когда вразумленный великий князь преложил гнев на милость и миром привлек к себе новгородцев, благоволение Божие вернулось к нему: Новгород принял князя, назначенного святым князем Андреем.

Читайте так же:  Молитва Матроне Московской о безответной любви

Таким образом, к концу 1170 года Боголюбский сумел добиться объединения Русской земли под своей властью.

Зимой 1172 года он послал на Волжскую Болгарию большую рать под командованием сына Мстислава. Войска одержали победу, радость ее была омрачена смертью доблестного Мстислава († 28 марта 1172 года).

. В ночь на 30 июня 1174 года святой князь Андрей Боголюбский принял мученическую кончину от руки изменников в своем Боголюбском замке. «Тверская летопись» сообщает, что святой Андрей был убит по наущению его жены, участвовавшей в заговоре. Во главе заговора стояли ее братья, Кучковичи: «и свещаша убийство на ночь, якоже Иуда на Господа». Толпа убийц, двадцать человек, пробралась к дворцу, перебила малочисленную охрану и вломилась в опочивальню безоружного князя. Меч святого Бориса, постоянно висевший над его постелью, был предательски похищен в ту ночь ключником Анбалом. Князь успел повергнуть на пол первого из нападавших, которого сообщники тут же по ошибке пронзили мечами. Но вскоре они поняли свою ошибку: «и посем познаша князя, и боряхуся с ним велми, бяше бо силен, и секоша и мечами и саблями, и копийные язвы даша ему». Копьем был пробит сбоку лоб святого князя, все остальные удары трусливые убийцы наносили сзади. Когда князь наконец упал, они опрометью бросились вон из опочивальни, захватив убитого сообщника.

Но святой еще был жив. Последним усилием он спустился по дворцовой лестнице, надеясь позвать стражу. Но стенания его были услышаны убийцами, они повернули обратно. Князь сумел укрыться в нише под лестницей и разминуться с ними. Заговорщики вбежали в опочивальню и не нашли там князя. «Погибель нам предстоит, ибо князь жив», – в ужасе вскричали убийцы. Но кругом было тихо, никто не пришел на помощь святому страдальцу. Тогда злодеи вновь осмелели, зажгли свечи и по кровавому следу пошли искать свою жертву. Молитва была на устах святого Андрея, когда его вновь обступили убийцы.

Первым храмом, посвященным новому празднику, был Покров на Нерли (1165), замечательный памятник русского церковного зодчества, воздвигнутый мастерами святого князя Андрея в пойме реки Нерли так, чтобы князь всегда мог видеть его из окон своего Боголюбовского терема.

Андрею Боголюбскому молитва

Князю Андрею Боголюбскому, Владимирскому (тропари и кондак)

Я́ ко благове́рен и пра́веден,/ за любо́вь Христа́ Бо́га от свои́х смерть прия́л еси́,/ кровь свою́ пролия́в,/ я́коже пре́жде сро́дницы твои́ и страстоте́рпцы Бори́с и Глеб,/ и́хже кро́вем совопие́т и твоя́ кровь, свя́те, к Бо́гу,/ я́коже А́веля и Заха́рии пра́ведных,/ благове́рный страстоте́рпче, вели́кий кня́же Андре́е,/ с ни́миже Христа́ Бо́га моли́ о стране́ на́шей, е́же Богоуго́дней бы́ти // и сыново́м росси́йским спасти́ся.

Ин тропарь, глас 3:

Е́ же во пло́ти житию́ твоему́ удиви́шася а́нгельстии чи́ни:/ ка́ко с те́лом к неви́димым сплете́нием изше́л еси́, пресла́вне,/ и уязви́л еси́ де́монския полки́./ Отону́дуже, Андре́е, Христо́с тебе́ воздаде́ бога́тыми дарова́ньми:// сего́ ра́ди, о́тче, моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

В ми́ре сем благоче́стно и пра́ведно пожи́в,/ моли́твою, ми́лостынею и благострада́нием Бо́гу угоди́л еси́,/ сего́ ра́ди и Бог по убие́нии твое́м просла́ви тя нетле́нием и чудесы́,/ Его́же, свя́те Андре́е, моли́ сохрани́ти оте́чество твое́ // и всех люде́й, благоче́стно тебе́ почита́ющих.

Новости

    31 Октябрь 2019

Обновления на сайте

Добавлены молитвословия в разделы:

* Новомученикам и исповедникам XX века

* Мученикам

Обновление на сайте

В раздел МОЛИТВОСЛОВ добавлен

08 10 Чин Вечерни для домашнего (келейного) чтения.

Объявления

    08 Июль 2014

Внимание!

Уважаемые пользователи, скачать богослужебные книги Вы можете на сайте ДЬЯЧОК , который является приложением к сайту Псаломщик.

ПОИСК ПО САЙТУ

Чтобы быстро найти нужную вам информацию, воспользуйтесь Поиском по сайту Псаломщик находящимся на главной странице.

Видео материалы

Партнеры

Соборная молитва

Молитва Святому Благоверному Великому князю Андрею Боголюбскому

Акафист святому благоверному великому князю Андрею Боголюбскому

Кондак 1
Возбранный воине Царя Небеснаго, великий княже земли Русския, избранный Господом и возлюбленный Богородицею, испроси, святе Андрее, предстоя у престола Всех Творца, да пробавит Всевлагий долготерпение свое Отечеству нашему и ниспошлет нам разум и благочестие воспети деяния славного жития твоего, да зовем ти:
Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Икос 1
Яко Ангел Бога вседержителя, свыше посланный на землю Русскую, чудно предыбранный Богоматерию быти верным строителем удела ея на земли, явился есии, святе княже Андрее, и яко достойный преемник святаго Владимира равноапостольного, с ним же ныне во Отчестве Небесном соцарствуеши, приими от нас похвалы сицевыя:
Радуйся, добрый устроителю державы Русския;
Радуйся, дерзновенный собирателю воедино разрозненных уделов ея.
Радуйся, дивный устроителю благолепия церковнаго;
Радуйся, любомудренный созидателю царствия христианскаго.
Радуйся, храмами Бога Вышняго грады и веси чудно украсивый;
Радуйся, основание Руси Святой благочестными делы своими укрепивый.
Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Кондак 2
Видя Господь благочестие твое и усердие к службам церковным, яко посещение храмов от юности твоея усердно прилежал еси и тамо истово в смирении сердца моления Вышнему возносил еси, награди тя за Благоговение многими добродетелями и мудрость монаршую дарова ти, да возможеши право правити народом своим и люди приводити ко спасению, во хвалении поя Богу: Аллилуйя.

Икос 2
Разумев премудре суету жития княжескаго, тщету и соблазны, стоящия на пути его, и памятующе слова Писания, яко неудобь имущим богатство во Царствие Божие внити, потщался еси милостыню нищим и убогим раздавати, милосердием своим умилостивляя Всемилостиваго Бога, Иже преумножаше ти милости Своея Небесныя, помощь свыше Божественную посылая, да мы дивящеся вопием:
Радуйся, милосердный и милостивый управителю народа, ти врученнаго;
Радуйся, любочестный милостыни раздаятелю сирым и обездоленным.
Радуйся, любимый и почитаемый всеми за велию любы ко Господу;
Радуйся, за сию любы неизреченную званием Боголюбскаго нареченный.
Радуйся, Богославный и Боголюбимый слуго Божий;
Радуйся, яко любы твоя ко Господу вся превозможе
Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Читайте так же:  Молитва Богородице покрова текст

Кондак 3
Слыша княже о велиих нестроениях в земли Киевстей, о междоусобных бранех, клятвопреступлениях, яко иде брат на брата и сродник на сродника своего, возмутися духом и нача молитися за Русь Святую, да избавит ю Всемогущий и Милосердный Бог Наш от крамолы сея, вопия выну от чистаго сердца Ему: Аллилуйя.

Икос 3
Имеюще молитву непрестанную во уме и сердцы своем, сохраняем бяше Спасителем от стрел вражиих и копий неприятельских в битвах и сражениих, ибо Господь храняше тя яко зеницу ока на дела великия и славныя призывая, да прославиши ими имя Христово, славимое народом русским, восхваляющим тя:
Радуйся, живый в помощи Вышняго, Десницею Его сохраняемый;
Радуйся, крилами Ангельскими незримо на всех путях ограждаемый.
Радуйся, к познанию Христовой славы недругов приводивый;
Радуйся, доблественне смирявый нечестивых гордыню.
Радуйся, добропобедный военачальниче и мужемудренный началоуправителю;
Радуйся, благочестием и молитвою к Богу Вседержителю враги побеждавый.
Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Кондак 4
Бурю внутрь помышлений имяше, святе Андрее, егда не хотяше долее оставатися во стольнем Киеве, идеже бе по повелению отца своего, но духом возгореся отъити в родную Суждальскую землю, отец же не дозволяше ти; ты же скорбя и сетуя, ночами молился еси в Вышеградстем соборе, да укажет ти Христос како подобает право ступати, взывал еси Господеви: Аллилуйя.

Икос 4
Слыша, благоговерный княже Андрее, от вышеградских жителей, яко сия чудотворная икона во храме со своего места схождаше и на воздусе среди церкви стояше, возгорелся душею еси, приемлюще сие знамение, яко благоволение Божие ти, изшед оттуду в путь свой, радуяся, неся с собою сокровище многоценное — многочудную икону Пресвятой Богородицы, дерзновенное исшествие твое прославляем, глаголюще:
Радуйся, Богодвижно исшедый из земли Киевския да зачало Руси Московстей обустроиши;
Радуйся, яко Божественный исход твой Богомати иконою Своею осеняше.
Радуйся, Богом званный на дела великия, дл прославиши ими имя Господне;
Радуйся, Богоначальный царю, яко возвыси тя Вседержавный паче иных за Богопочитание твое.
Радуйся, Богомольный христианине, яко возносимыя молитвы твоя выну слыша Господь;
Радуйся, Богом вразумляемый и вспомоществуемый на всех стезях жития своего.
Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Кондак 5
Яко Боготечная звезда бысть икона Богоматери на пути шествия твоего, святе Андрее, и чудо неизреченное от нея явися, егда отшедшу ти не на мнозе от града Владимира, кони, везшие икону, внезапу стаху, и никакая же сила возможе подвигнути их с места того; ты же повелел еси тогда молебствие Богу служити и, припавши к образу Пречистыя, вопиял: Аллилуйя.

Икос 5
Виде внезапу свет неизреченный, иже осия в полунощи шатер княжеский, благоверный Андрее, паде долу в страсе и трепете, яко узре Самую Пресвятую Богородицу, явльшуюся ти молящемуся, призре бо Царица Небесная на сокрушение сердца твоего, на любовь твою ко храмам и народу православному, и прорече ти словеса дивныя, повелевая икону во граде Владимире поставили и на месте сем храм во имя Своего Рождества основати и обитель иноком устроити, и посем молящеся Пречистая явльшемуся во облацех Господу за место сие и Русь Святую пред очами твоими, показуя промышление велие о народе своем, сего видения сподобльшемуся, князю поем:
Радуйся, истово и благогоуветливо изволение Владычицы исполнивый;
Радуйся, обитель Боголюбимую на месте явления Богоматери основавый.
Радуйся, многочудную икону Пресвятыя Богородицы написати повелевый;
Радуйся, многочестно ю каменьми драгими украсивый.
Радуйся, Боголюбивою ю наименовавый, яко возлюби Пречистая место сие;
Радуйся, яко мнози знамения и чудеса от иконы чудотворныя верным Богомати подаде.
Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Кондак 6
Проповедует доныне обитель Боголюбская чудеса деяний твоих, яко Небесное повеление Богоматери исполняя, обитель и храм во славу Пречистой на месте явления Ея воздвигл еси и икону Боголюбивую, первую писанную на Руси в память видения сего, сотворити повелел еси, яко же и доселе вси молящиися пред нею с верою получают просимое, вопия в Благодарении Богу: Аллилуйя.

Икос 6
Возсия во стольнем граде Владимире святыня великая — чудотворная икона Пресвятыя Богородицы, руками святаго евангелиста Луки сотворенная и твоима, княже Андрее, руками, в сей град Богохранимый принесенная и тамо во храме тобою воздвигнутом, поставленная на поклонение верным, иже и вопиют ти:
Радуйся, повеление Владычицы исполняя, многочудную икону во граде Владимире поставивый;
Радуйся, иконою Владимирскою Русь державную отныне и до века благословивый.
Радуйся, яко сия икона от дне того явися символом и покровом Руси Святой;
Радуйся, яко Богоматерь чрез Свою икону Владимирскую землю Русскую многажды от бед и напастей избавляше и сохраняше.
Радуйся, духоносный правителю, промыслом Божиим таковыя дивныя иконы Пресвятыя Богородицы Отечествию даровавший;
Радуйся, яко и доныне всем молящимся пред ними с верою, Пречистая благодать и милость Сына Своего неоскудно дарует.
Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Кондак 7
Хотяше, благоверный Андрее, земли разрозненныя во едино царствие соединити и едннодержавно землею русскою владети, да богатеет и преуспевает во славе и благочестии, укрепляше грады и веси, всюду храмы Господни созидая, да прославляют в них людие имя Божне, поя: Аллилуйя.

Икос 7
Новый Владимир — креститель земли северной обрелся еси, Богомудрый княже, приводя люди неверныя ко Христу Богу и церковное благолепие преумножая, памятовал еси слова Спасителевы: «Ищите прежде Царствия Божия и правды его и вся сия приложится вам» и дарова Господь Руси вся земная, яже на потребу суть, не посрамляя упования твоего, еже восхваляем:
Радуйся, адамантову веру, ничем непоколебимую, в целости до смерти своея сохранивый;
Радуйся, яко по молитве твоей к Богородице, дванадесять человек, камением порушившимся побиенных, невредимы обретошася.
Радуйся, благолепие церковное паче иных красот тленного мира сего возлюбивший;
Радуйся, устроением храмов богатство тленное на богатство вечное неоскудевлемое делы рук своих пременивший.
Радуйся, велемудренный зодчий, поспешествуемый силою Творца и Зиждителя;
Радуйся, велений Божиих ревностный исполнителю.
Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Кондак 8
Странно бысть именитым сродницем твоим чудное житие твое, яко не о славе си, но первее о благоукрашении церковнем со всем тщанием прилежал еси и о величин веры Христовой ревновал еси, сего ради и ополчился на тя враг рода человеческаго со приспешники своими, кии поношаху и клеветаху на тя, ты же по заповеди Христовой за злохулителей своих молился еси Богу, взывая Ему: Аллилуйя.

Икос 8
Весь отдал еси ся на служение народу, ти от Бога врученному, покорил еси неверное царство Болгарское под нозе войска русского, проплавлял еси Бога, даровдвшего ти поведу таковую, и в память сего праздник Всемилостиваго Спаса и Покрова Пресвятыя Богородицы праздновати повелел еси, еже мы до дне сего творяще, в блалгодарении вопием ти:
Радуйся, на поле брани знамение от иконы Спасовы — сияние паче луч солнечных изумеваяся узревый;
Радуйся, хвалу Иисусу в день победы над неверными праздновати повелевый.
Радуйся, праздник Покрова Пресвятой Богородицы Богомудренно устроивый;
Радуйся, Русь Святую Покрову Божией Матери посвятивый.
Радуйся, нечестивых не силою оружия токмо, паче же милосердием покоривый
Радуйся, на служение Руси — Дому Пресвятой Богородицы все житие свое положивый.
Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Читайте так же:  Как выйти замуж удачно молитвы

Кондак 9
Всяким добродетелем причастен явился еси, свят и праведен в житии обретыйся своем, сего верою укрепляемый вся напасти за вся яже ниспосла ти Господь, благодарил еси Создателя нашего, в испытаниях и печалях укрепившаго и в милости Своея обильно тя одарившаго. Тем же просим тя: нам сицевыя искушения претерпети и веру непоколебиму сохранити даже до кончины своей, молящеся Подвигоположнику Богу: Аллилуйя.

Икос 9
Ветия мира сего недоумеваху, святе Андрее, како не любил еси застолий княжиих и пиров дружинных, уединяяся в Боголюбове, покоях своих и тамо моляся, тако и сынов своих во благочестии и страсе Божием возрастил еси, яко овы убо на поле брани за Веру и Отечество погибоша; един же, скончавшися в возрасте юношестем, в лице святых обретеся, таковаго родителя почитающе восхваляем:
Радуйся, ибо плоды доброрасленны древа многоплоднаго сыны твоя обретошася;
Радуйся, яко нетленныя мощи сына твоего Глеба славу твою, яко отца его преумножают.
Радуйся, яко чада твоя прежде тя в Горний Иерусалим предъидоша да место упокоения ти уготовают;
Радуйся, отец любвеобильный, бывый не токмо чадом по плоти, но всем людем Царствия твоего.
Радуйся, яко мнози невернии и нечестивни, зряще благочестное житие твое, во Христа крестишася;
Радуйся, яко оныя ныне сорадуются ти во Царствии Небесном Царю Небесному, яко верныя сыны царя земнаго.
Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Кондак 10
Спасти хотя душу свою, не устрашился еси злых наветников, иже замыслиша убити тя, токмо вопиял еси убийцом твоим: «Что вам зло сотворих или за кое дело заколаете мя, Горясеру, наемнику Святополкову, подобящеся», мы же, сия ныне поминающе, княже-страстотерпче, восхваляем Подвигоположника Христа, Укрепившего тя в час смертный, воспевая Ему: Аллилуйя.

Икос 10
Стеная и вопия, сшел еси по лестнице долу и спряташеся в нише столпа восходнаго, истекая кровию от лютых ран и язв, ихже злочестивии ти нанесоша, тщался еси стражу на помощь себе призвати, но услышали глас твои, убийцы окаянныя и нашедшу тя, отсекоша ти шуйцу твою, немилостивно удары секирам и мечи наносяще ти удары смертныя, и тако прикончиша тя; ты же с молитвою на устех душу чистую Господу Живодателю предал еси, страдания твоя восхваляюще, зовем:
Радуйся, во испытаниях своих веру крепку, яко Авраам, явивый;
Радуйся, в злостраданиях терпение твердое, яко Иов, показавый;
Радуйся, не суетному унынию, но Божьему благоволению себе предавый;
Радуйся, от лжебратии преданный, жестоко умученный и убиенный.
Радуйся, землю Боголюбимой обители святою кровию обагривший.
Радуйся, житием своим землю Русскую прославивший;
Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Кондак 11
Пение Богу и Пресвятей Богородице доныне приносим, княже, во храмех, тобою воздвигнутых, памятующе слова Писания, тобою на деле исполненныя: «Стяжите себе сокровище на Небеси, идеже ни тля тлит и татие не подкопывают и не крадут»; стяжал еси себе, святе Андрее, сокровище таковое, имже нас грешных обогощаеши, молящихся Богу, тя прославившему : Аллилуйя.

Икос 11
Светозарный луч света Божественнаго осени все житие твое, и чаяния славных деяний твоих сбышася послежде над Церковню и Отечеством, егда крамолы княжая престаша и воцарися царь един на Руси. Мы же молим тя, святе княже Андрее, молися и ныне Всещедрому Богу, да ниспошлет благодать покаяния всем заблудшим чадом небеснаго Отца и от греха к отеческому дому востекших, укрепит веру истинную в державе земной твоей, и да востановит престол царей христолюбивых, зовем ти:
Радуйся, стольный град Владимир, осеняемый милостию Богородицы, благогоустроивый и благоукрасивый;
Радуйся, славу государства Московскаго прозорливо прознаменовавший.
Радуйся, Богом призванный на служение царское;
Радуйся, приснопеваемый устроителю державы Русския.
Радуйся, к Богопознанию приводящий;
Радуйся, к свету истины прельщенныя обращающий.
Радуйся, страх Божий в сердца вселяющий
Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Кондак 12
Благодать истекает от мощей твоих, яко всем приходящим к раце твоей, подаеши просимое, сего ради молим: не остави державы твоея и живущих в ней, не престай молитися за весь мир христианский, да вопиют выну вси Всемогущему Богу: Аллилуйя.

Икос 12
Поюще всесвятую память твою, княже Андрее, прославляем и императора Николая, в день сей страдания Христа ради приявшего, ибо яко Господь Превечен сый, Начаток и Конец, все сущее и созданное в руце Своей выну Содержащий, тако и вы, царие святии, житием своим и кончиною мученическою Господа прославившия, яко первый и последний царство русское, яко царство Божие на земли, промыслом Вышняго увенчали есте, сего ради мы грешныя, дивящеся неизследимым судьбам Божиим, вопием:
Радуйся, яко первым царем некоронованным государства Русскаго от потомков своих наименован бяше.
Радуйся, деннонощно моливыйся о благоденствии Отечествия земнаго и по преселении во Отечествие Небесное не оставивый молитвы своея о нас.
Радуйся, правителей, яко слуг Божиих, поставляяй
Радуйся, судиям и адвокатом святое зерцало правды открываяй
Радуйся, сущих во власти к торжеству добра направляющая.
Радуйся, Святителей правилом веры и образом благочестия украшаяй;
Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Кондак 13
О, святый великий княже-страстотерпче Андрее, и ныне не оставляй предстательством народа своего и земли Русстей, молися спастися нам, потомкам подданных твоих и Царствия Небеснаго достигнути, идеже ты с прочими святыми князи и цари и всеми от века праведными чина всякаго, вопиеши к Богу в нескончаемей славе: Аллилуйя, Аллилуйя, Аллилуйя. Сей Кондак глаголи трижды, посем Икос 1 и Кондак 1.

Акафист блгв.вел.князю Андрею Боголюбскому

Возбранный воине Царя Небеснаго, великий княже земли Русския, избранный Господом и возлюбленный Богородицею, испроси, святе Андрее, предстоя у Престола всех Творца, да пробавит Всеблагий долготерпение Свое Отечеству нашему и ниспошлет нам разум и благочестие воспети деяния славнаго жития твоего, да зовем ти:

Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Яко Ангел Бога Вседержителя, свыше посланный на землю Русскую, чудно предызбранный Богоматерию быти верным строителем удела Ея на земли, явился еси, святе княже Андрее, и яко достойный преемниче святаго Владимира равноапостольнаго, с ним же ныне во Славе Небесней соцарствуя, приими от нас похвалы сицевыя:

Радуйся, царствия Православнаго любомудрый созидателю,

Радуйся, державы Русския добрый собирателю;

Радуйся, благолепия церковнаго дивный устроителю,

Радуйся, о народе своем ревностный рачителю;

Читайте так же:  Великомученику и целителю Пантелеймону молитва шестая

Радуйся, храмами Бога Вышняго грады и веси чудно украсивый,

Радуйся, основание Руси Святой благочестными делы своими укрепивый;

Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Видя Господь благочестие твое и усердие к службам церковным, яко посещению храмов от юности твоея усердно прилежал еси и тамо истово в смирении сердца моления Вышнему возносил еси, награди тя за благоговение многими добродетельми и мудрость монаршую дарова ти, да возможеши право правити народом своим и люди приводити ко спасению, во хвалении поя Богу: Аллилуиа.

Разумев премудре суету жития княжескаго, тщету и соблазны, стоящия на пути его, и памятующе слова Писания, яко неудобь имущим богатство во Царствие Божие внити, потщался еси милостыню нищим и убогим раздаяти, милосердием своим умилостивляя Всемилостиваго Бога, Иже преумножаше ти милости Своя Небесныя, помощь свыше Божественную посылая, да мы дивящеся вопием:

Радуйся, избранниче Господень боголюбимый и богославный,

Радуйся, рабе Божий верный и праведный;

Радуйся, христианине ревностный и благочестивый,

Радуйся, царю богоначальный и богомудрый;

Радуйся, правителю щедрый и милостивый,

Радуйся, воеводо добропобедный и доброхвальный;

Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Слыша княже о велиих нестроениих в земли Киевстей, о междуусобиих, бранех и клятвопреступлениих, яко иде брат на брата и сродник на сродника своего, возмутися духом и нача молитися за Русь Святую, да избавит ю Господь от крамолы сия, вопия выну от чистаго сердца к Богу: Аллилуиа.

Имеюще молитву непрестанную во уме и сердцы своем, сохраняем бяше Спасителем от стрел вражиих и копий неприятельских в битвах и сражениих, ибо Господь храняше тя яко зеницу ока на дела великия и славныя, да прославиши ими имя Христово, славимое народом русским, восхваляющим тя:

Радуйся, Десницею Вышняго сохраняемый,

Радуйся, крилами ангельскими незримо ограждаемый;

Радуйся, врагов христианства попиравый,

Радуйся, доблественне нечестивых гордыню смирявый;

Радуйся, благочестием и молитвою в битвах побеждавый,

Радуйся, Христово имя житием своим прославлявый;

Видео (кликните для воспроизведения).

Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Бурю внутрь помышлений имяше, святе Андрее, егда не хотяше долее оставатися во стольнем Киеве, идеже бе по повелению отца своего, но духом возгореся отъити в родную Суждальскую землю, отец же не дозволяше ти; ты же скорбя и сетуя, ночами молился еси в Вышеградстем соборе пред иконою Богоматери, да укажет ти како подобает право ступати, взывал: Аллилуиа.

Слыша, благоверный княже Андрее, от вышеградских жителей, яко сия чудотворная икона во храме со своего места схождаше и на воздусе среди церкви стояше, возгорелся душею еси, приемлюще сие знамение, яко благоволение Божие ти, изшед оттуду в путь свой отай, радуяся, неся с собою сокровище многоценное – многочудную икону Пресвятыя Богородицы, дерзновенное исшествие твое прославляем, глаголюще:

Радуйся, Богом на дела великия избранный,

Радуйся, иконою Богоматери на подвиги благословенный;

Радуйся, на путь истинный свыше наставленный,

Радуйся, Богодвижно из земли Киевския исшедый;

Радуйся, промыслом Божиим во град Владимир приведенный,

Радуйся, зачало Руси Московстей обустроивый;

Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Яко Боготечная звезда бысть икона Богоматери на пути шествия твоего, святе Андрее, и чудо неизреченное от нея явися, егда отшедшу ти не на мнозе от града Владимира, кони, везшии икону, внезапу стаху, и никая же сила возможе подвигнути их с места того; ты же повелел еси тогда молебствие Богу служити и, припадши к образу Пречистыя, вопиял: Аллилуиа.

Виде внезапу свет неизреченный, иже осия в полунощи шатер княж, благоверный Андрее, паде долу в страсе и трепете, яко узре Самую Пресвятую Богородицу, явльшуюся ти молящемуся, призре бо Мати Божия на сокрушение сердца твоего, на любовь твою ко храмам и народу православному, и прорече ти словеса дивныя, повелевая икону во граде Владимире поставити и на месте сем храм во имя Своего Рождества основати и обитель иноком устроити, и посем моляшеся Пречистая явльшемуся во облацех Господу за место сие и Русь Святую пред очами твоими, показуя промышление велие о народе своем, сего видения сподобльшемуся, князю поем:

Радуйся, благоуветливо изволение Владычицы исполнивый,

Радуйся, обитель Боголюбимую на месте явления Богоматери основавый;

Радуйся, икону Пресвятыя Богородицы написати повелевый,

Радуйся, Боголюбивою икону сию наименовавый;

Радуйся, мнози храмы во имя Богоматери воздвигнувый,

Радуйся, Тою за благочестие возлюбленный;

Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Проповедует доныне обитель Боголюбивая чудеса деяний твоих, яко Небесное повеление Богоматери исполняя, обитель и храм во славу Пречистой на месте явления Ея воздвигл еси и икону Боголюбивую, первую писанную на Руси в память видения сего, сотворити повелел еси, якоже и доселе вси молящиися пред нею с верою получают просимое, вопия в благодаре­нии Богу: Аллилуиа.

Возсия во стольнем граде Владимире святыня великая – чудотворная икона Пресвятыя Богородицы, рукама святаго евангелиста Луки написанная и твоима, княже Андрее, рукама, в сей град Богохранимый принесенная и тамо во храме, тобою воздвигнутом, поставленная на поклонение верным, иже и вопиют ти:

Радуйся, град Владимир благолепно украсивый,

Радуйся, тамо многочудную икону Владычицы поставивый;

Радуйся, иконою Владимирскою Русь державную благословивый,

Радуйся, икону сию нам в покров и ограждение даровавый;

Радуйся, ревностный Богородицы почитателю,

Радуйся, воли Ея усердный исполнителю;

Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Хотяше, благоверный Андрее, земли разрозненныя во едино царствие соединити и единодержавно землею Русскою владети, да богатеет и преуспевает во славе и благочестии, укрепляше грады и веси, всюду храмы Господни созидая, да прославляют в них людие имя Божие, поя: Аллилуиа.

Новый Владимир-креститель земли северной обрелся еси, Богомудрый княже, приводя люди неверныя ко Христу Богу и церковное благолепие преумножая, памятовал еси слова Спасителевы: «Ищите прежде Царствия Божия и правды Его и вся сия приложится вам» и прилагаше Господь Руси вся земная, яже на потребу суть, не посрамляя упования твоего, еже восхваляем:

Радуйся, веру Православную до смерти своея сохранивый,

Радуйся, молитвою ко Господу чудеса сотворявый;

Радуйся, благолепие церковное паче всего возлюбивый,

Радуйся, устроением храмов богатство вечное себе стяжавый;

Радуйся, велемудренный зодчий и храмоздателю,

Радуйся, поспешествуемый силою Творца и Зиждителя;

Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Странно бысть именитым сродницем твоим чудное житие твое, яко не о славе си, но первее о благоукрашении церковнем со всем тщанием прилежал еси и о величии Отечествия Православнаго рев­новал еси, сего ради и ополчися на тя враг рода человеча со приспешники своими, кии поношаху и клеветаху на тя, ты же по заповеди Христовой за злохулителей своих молился еси Богу, взывая: Аллилуиа.

Весь отдал еси ся на служение народу, ти от Бога врученному, покорил еси неверное царство Булгарское под нозе войска русскаго, возвеличив славу народа православнаго; прославлял еси Бога, даровавшего ти победу таковую, и в память сего праздник Всемилостиваго Спаса и Покрова Пресвятыя Богородицы праздновати повелел еси, еже мы до дне сего творяще в благодарении, вопием ти:

Читайте так же:  Молитва Св моисею мурину

Радуйся, на поле брани знамение от иконы Спасовы узревый,

Радуйся, хвалу Спасителю в день победы над неверными праздновати повелевый;

Радуйся, нечестивых силою духа Православнаго победивый,

Радуйся, праздник Покрова Пресвятыя Богородицы устроивый;

Радуйся, Русь Святую Покрову Богоматери посвятивый,

Радуйся, на служение Дому Пресвятыя Богородицы житие свое положивый;

Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Всяким добродетелям причастен явился еси, свят и праведен в житии обретыйся своем, сего ради сбыстся на тебе слово Святаго Евангелия «яко вси хотящии благочестно жити, гоними будут», но вся сия претерпевый, яко верный раб Христов, помози и нам сицевыя искушения претерпети и веру непоколебиму сохранити даже до кончины нашея, молящеся Подвигоположнику Богу: Аллилуиа.

Ветия мира сего недоумеваху, святе Андрее, како не любил еси застолий княжиих и пиров дружинных, уединяяся в Боголюбове, покоях своих и тамо моляся, тако и сынов своих во благочестии и страсе Божием возрастил еси, яко овы убо на поле брани за Веру и Отечество погибоша; един же, скончавшуся в возрасте юношестем, в лице святых обрелся еси, таковаго родителя почитающе восхваляем:

Радуйся, ибо плоды доброрасленны древа многоплоднаго сыны твоя обретошася,

Радуйся, яко нетленныя мощи сына твоего Глеба славу твою, яко отца его преумножают;

Радуйся, яко чада твоя прежде тя в Горний Иерусалим предъидоша да место упокоения ти уготовают,

Радуйся, яко оныя ныне сорадуются ти во Царствии Небеснем;

Радуйся, всем людем царствия твоего отец любвеобильный бывый,

Радуйся, мнозех неверных благочестным житием своим в веру обративый;

Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Спасти хотя душу свою, не устрашился еси злых наветников, иже совещаша убийство на тя, якоже некогда Иуда на Господа, токмо вопиял еси убийцам своим: «Что вам зло сотворих или за кое дело благое закалаете мя, Горясеру, наемнику Святополкову, подобящеся, кровь бо моя пролитая отмстит на вас и сродницех ваших». О, княже-страстотерпче, восхваляя Укрепльшаго тя в час смертный, зовем: Аллилуиа.

Стеная и вопия, сшел еси по лестнице долу и спряташеся в нише столпа восходнаго, истекая кровию от лютых ран и язв, ихже злочестивии ти нанесоша, тщался еси стражу на помощь себе призвати, но услышаша глас твой убийцы окаяннии и нашедшу тя, отсекоша ти шуйцу твою, немилостивно удары секирами и мечи наносяще ти, и тако прикончиша тя; ты же с молитвою на устех душу чистую Господу Живодателю предал еси, страдания твоя восхваляюще, зовем:

Радуйся, врагами Христа и Отечествия Православнаго закланный,

Радуйся, от лжебратии преданный, умученный и убиенный;

Радуйся, в час смертный молитвы ко Господу возносивый,

Радуйся, убийцам своим вины не вменивый;

Радуйся, кровию своею грехи народа омывый,

Радуйся, житием своим землю Русскую прославивый;

Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Пение Богу и Пресвятей Богородице доныне приносим, княже, во храмах, тобою воздвигнутых, памятующе слова Писания, тобою на деле исполненныя: «Стяжите себе сокровище на Небеси, идеже ни тля тлит и татие не подкопывают и не крадут»; стяжал еси себе, святе Андрее, сокровище таковое, имже нас грешных обогащаеши, молящихся Богу, тя прославльшему: Аллилуиа.

Светозарный луч света Божественнаго осени все житие твое, и чаяния славных деяний твоих сбышася послежде над Церковию и Отечеством, егда наказание Божие за крамолы княжия преста и воцарися царь един и самодержавием просия Русь Святая, имея ограждение велие – святую икону Владимирскую, пред нею же царие и патриарси поставляхуся и сего ради прославляху тя, княже, вопиюще:

Радуйся, стольный град Владимир благоустроивый,

Радуйся, славу государства Московскаго прознаменовавый;

Радуйся, Богом призванный на служение царское,

Радуйся, приснопеваемый устроителю державы Русския;

Радуйся, яко мощи твоя нетленны во храме, тобою воздвигнутом, почивают,

Радуйся, яко всем молящимся оныя чудеса источают;

Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

Благодать истекает от мощей твоих, яко всем притекающим к раце твоей, подаеши просимое, сего ради молим: не остави обители твоея и живущих в ней, не престай моляся за Русь Православную, да не погибнет люте в наказаниих, постигших ю, но да вопиет выну Богу: Аллилуиа.

Поюще всесвятую память твою, княже Андрее, прославляем и царя Николая, в день сей такожде руками слуг вражиих в жертву за грехи народа русскаго принесеннаго, ибо яко Господь Превечен сый, Начаток и Конец, все сущее и созданное в руце Своей выну содержащий, тако и вы, царие святии, житием своим и кончиною мученическою Господу уподобившиеся, яко первый и последний царство Русское, яко царство Божие на земли, промыслом Вышняго увенчали есте, сего ради мы грешнии, дивящеся неизследимым судьбам Божиим, вопием:

Радуйся, ныне с лики мученик сликовствующий,

Радуйся, с благоверными правители ныне спребывающий;

Радуйся, с праведными от века прославляемый,

Радуйся, со всеми святыми почитаемый;

Радуйся, у Престола Царя Славы предстоящий,

Радуйся, выну Господеви о нас молящийся;

Радуйся, святый благоверный великий княже Андрее.

О, святый княже-страстотерпче Андрее! За Отечество Русское и веру Православную от слуг вражиих убиенный и умученный, но не оставивый предстательством своим народа своего и земли Русской, молися спастися нам и Царствия Небеснаго достигнути, идеже ты с прочими святыми князи и цари и всеми от века праведными чина всякаго, вопиеши к Богу в нескончаемей славе: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

(Сей кондак глаголи трижды, посем икос 1 и кондак 1).

благоверному великому князю Андрею Боголюбскому

Яко благоверен и праведен, / за любовь Христа Бога от своих смерть приял еси, / кровь свою пролияв, / якоже прежде сродницы твои и страстотерп­цы Борис и Глеб,/ ихже кровем совопиет и твоя кровь, святе, к Богу, / якоже Авеля и Захарии праведных, / благоверный страстотерпче, великий княже Андрее, / с нимиже Христа Бога моли о стране нашей, еже Богоугодней быти // и сыновом российским спастися.

В мире сем благочестно и праведно пожив, молитвою, милостынею и благостраданием Богу угодил еси, / сего ради и Бог по убиении твоем прослави тя нетлением и чудесы, / Егоже, святе Андрее, моли сохранити отечество твое // и всех людей, благочестно тебе почитающих.

Видео (кликните для воспроизведения).

Величаем Тя, / святый благоверный великий княже Андрее, / и чтим святую память Твою, / Ты бо молиши за нас // Христа Бога нашего.

Андрею Боголюбскому молитва
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here