Содержание
Молитвы макарию унженскому
Кондак 1
Избранный от Воеводы сил небесных и Господа Иисуса Христа, преподобне отче наш Макарие, яко имеяяй велие дерзновение к Богу, молися выну о спасении душ наших и избавлении нас от всяких бед и напастей, да зовем ти:
Радуйся, Макарие, предивный чудотворче.
Ангела на земли яви тя Творец небесе и земли, вся бо земная вменил еси за уметы, да приобретеши единаго Христа; темже вси, зряще твое христоподобное на земли житие, вопием ти:
Радуйся, от утробы матерния предуготованный в чистое и непорочное жилище Пресвятыя Троицы;
Радуйся, Богом Отцем предъизбранный.
Радуйся, Богом Сыном искупленный;
Радуйся, Богом Духом Святым освященный.
Радуйся, Господа паче всего возлюбивый;
Радуйся, отца и матерь ради Христа оставивый.
Радуйся, званию духа благодати повинувшийся;
Радуйся, отвергшийся себе ради Христа Иисуса.
Радуйся, крест Христов на себе вземший;
Радуйся, вслед Христа последовавший.
Радуйся, до конца жизни твоея в терпении и подвизех неослабно пребывый;
Радуйся, яко претерпевая мужественно временная и настоящая веселился еси будущими и вечными.
Радуйся, Макарие, предивный чудотворче.
Преподобне отче Макарие, ты, сый еще младенец, егда бываше звон церковный, плача и детски крича, яко смысляй, изъявлял еси желание, да в церковь несен будеши. Совершающуся же церковному в храме Божием пению радовался и веселился еси. Сего ради благовернии родителие твои ношаху тя на каждое церковное пение и прославляху о тебе Господа Бога, вопиюще: Аллилуиа.
Разум, неразумеваемый мудрствующим плотская, стяжал еси, и все сердце твое вперил еси в небесная, сего ради вопием ти:
Радуйся, яко по вся дни в церковь Божию ходил еси;
Радуйся, яко в сладость церковнаго чтения и пения послушал еси.
Радуйся, от юности навыкший богоугодному добронравию;
Радуйся, возлюбивший красоту дома Божия и место селения славы Господни.
Радуйся, изволивый приметатися в дому Божии паче, неже жити в селениих грешничих;
Радуйся, во дни и в нощи непрестанно молитвы к Богу возносивый.
Радуйся, в чисту жертву Богови не точию тело, но и душу всю принесый;
Радуйся, всего себе на служение Богу предавый.
Радуйся, яко превыше сверстник твоих в разумении слова Божия быша паче меда и сота устом твоим;
Радуйся, яко маслина в дому Божии насажденная.
Радуйся, блаженне, яко уподобился еси древу, насажденному при исходищих вод, приносящему плоды;
Радуйся, Макарие, предивный чудотворче.
Согревающу Духу Святому сердце твое, проподобне отче, возжелал еси вельми иноческого чина, возлюбив Отца Небеснаго паче земных родителей твоих, и изшел еси отай из дому родителей в иноческую обитель; обрет же на пути нища, худу одежду носяща, испросил еси ту себе, дав ему свое доброе одеяние ради Господа Бога Иисуса Христа, нас ради обнищавшаго, да мы нищетою Его обогатимся и вопием Ему выну: Аллилуиа.
Буря помыслов смущаше родители твоя, отче наш Макарие, егда внезапу оставил еси отай дом их; чрез три же лета обретше тя во святей обители, радовахуся и славяху Бога, вопиюще Ему: Аллилуиа.
Слышавше, преподобне отче Макарие, ближнии и дальнии, яже о постническом житии твоем, удивляхуся и прославляху тя всюду, ты же, яко ищущий славы единаго Бога, бегал еси славы, яже от человек, скрываяся в пустынях. Вся же на пользу строяй, Бог прослави тебе, раба Своего, не точию в христианех, но и в агарянех. Темже мы вопием ти:
Радуйся, граде верху стояй, не могий укрытися;
Радуйся, светильниче, вся озаряющий чудесы и подвиги твоими.
Радуйся, звездо, показующая солнце правды;
Радуйся, заре Божественнаго Света.
Радуйся, добрыми делы твоими всех, зрящих тя, подвизаяй к прославлению Отца, Иже на небесех;
Радуйся, яко потщался еси прежде сам сотворити Волю Божию и после научити других.
Радуйся, твердый столпе иночества;
Радуйся, яко мудр вождь, приведый многих к вечному спасению.
Радуйся, постничества, терпения, жажды и алчбы, и наготы образе предивный;
Радуйся, благое иго и легкое бремя Христово из млада возлюбивый.
Радуйся, на земли ангельски поживый;
Радуйся, земный Ангеле и небесный человече.
Радуйся, Макарие, предивный чудотворче.
Боготечная звезда всея страны явился еси, преподобне отче Макарие, всем быв образ словом, житием, любовию, духом, верою, чистотою, воспевая Господу Богу: Аллилуиа.
Все житие твое, преподобне отче Макарие, есть немолчное проповедание веры, надежды и любве, яже к Богу и к ближним, влиянныя в душу твою Святым Духом, Емуже вопием: Аллилуиа.
Новаго Моисея показа тя, преподобне отче наш Макарие, Господь Бог, егда люди, свободившияся от плена, безбедно провел еси непроходимыми лесами и блатами и изнемогающия от глада дивно препитал еси. Сего ради вопием ти:
Радуйся, яко гладным людем возбранил еси разорити пост, от Святыя Церкве уставленный;
Радуйся, яко утешил еси оныя словесы богодухновенными, укрепляя в терпении.
Радуйся, яко от юности навыкший пощению, небрегл еси о себе;
Радуйся, яко о народе гладнем истаевая печалию, твоими словесы и молитвами укрепил еси его в изнеможении от неядения.
Радуйся, яко гладнии людие пищею духовною, аки хлебом, укрепляеми, мужествоваху;
Радуйся, яко у Бога испросил еси скота, иже бысть на довольную пищу алчущим.
Радуйся, яко вся люди привел еси безбедно в пределы Галические страны, во град Унжу;
Радуйся, яко благовернии людие сретоша тебе честне, прията любезне, яко Ангела Божия.
Радуйся, яко ведомыя тобою люди исповедаша пред всеми на себе милость Божию;
Радуйся, яко слышащии, како Господь Бог свободи благоверныя люди от пленения и гладныя насыти, прославиша Бога и тебе, Его угодника.
Радуйся, яко Галическую страну чудесы твоими озарил еси;
Радуйся, яко светильник горяй и светяй явился еси.
Радуйся, Макарие, предивный чудотворче.
Почитания и славы, яже от человек, во граде не терпя, паки пустынннаго безмолвия возжелал еси, преподобне отче, и, обрет пустынное место, возлюбил е, водрузил еси крест, водворился еси в созданной тобою келлии, да поеши выну Богу: Аллилуиа.
В пустыни, в нюже вселился еси, преподобне отче Макарие, по малом времени обитель иноком в пребывании устройся Божиим изволением, и якоже обыкл еси, в преподобии и в правде дни и нощи работал еси Богови. Мы же, прославляюще о тебе Господа Бога, вопием ти:
Радуйся, единое на потребу всегда искавый;
Радуйся, ищущему добрый бисер уподобивыйся и ради сего вся земная оставивый.
Радуйся, очи ума и сердца своего на высоту небесную вперивый;
Радуйся, труды и подвиги своими Ангелов и человеков удививый.
Радуйся, нищетою телесною и духовною Царствие Божие обретый;
Радуйся, умиления и сокрушения слезами на небесех вечное утешение приявый.
Радуйся, яко ради алчбы и жажды на земли насыщаешися блаженством на небеси;
Радуйся, яко кротостию твоею и незлобием твоим наследовал еси вечную землю.
Радуйся, яко мир Божий и сам тщился имети со всеми, и водворял еси среди враждующих, и сего ради вчинен еси в лик сынов Божиих;
Радуйся, имене ради Христова многи скорби, болезни, всенощная бдения, коленопреклонения, подвиги и труды понесый.
Радуйся и веселися, яко мзда твоя многа на небесех;
Радуйся, Макарие, предивный чудотворче.
Дивный во святых Господь Бог дивно прославляется в тебе, преподобне отче Макарие; облече бо тя силою свыше целити недуги и болезни душевныя и телесныя и подавати полезная всем, с верою и любовию вопиющим к Нему о тебе: Аллилуиа.
Благодать Божию, сущую в тебе, преподобне отче Макарие, неоскудно подавая требующим, отроковицу некую бесну и слепу крестным знамением с молитвою исцелил еси. Дивящеся силе Божией, обитающей в тебе, взываем ти:
Радуйся, благодатный источниче исцелений;
Радуйся, туне приявый благодать от Господа Бога, туне и подаваяй.
Радуйся, имеяй велие дерзновение ко Господу Богу;
Радуйся, яко никтоже с верою просяй тощь отходит от тебе.
Радуйся, яко всенощными молитвами всю бесовскую прелесть посрамивый;
Радуйся, слепым зрение и всем болящим исцеление подаваяй.
Радуйся, сокровище дарований божественных;
Радуйся, яко ходатайством твоим даров Духа Святого, укрепляющих в брани против врагов спасения, сподобляемся.
Радуйся, яко крин неувядаемый, в пустыни явился еси;
Радуйся, цвете, благоуханием своим вся исполняяй.
Радуйся, реки воды живыя источаяй;
Радуйся, верных Господа рабов благую часть избравый.
Радуйся, Макарие, предивный чудотворче.
Егда преставился еси от земли к небесным обителем, лики Ангелов и избранных Божиих радостно сретоша тебе, с ними же ты выну вопиеши к Богу: Аллилуиа.
Егда приближися время преставления твоего по Божию смотрению, ты, преподобне, пришел еси в град Унжеск, идеже исполнь дней и богоугождения, святую душу твою предал еси в руце Божии. Абие исполнися чуднаго благоухания весь град, и окрестнии людие обоняху благоухание дивное, аки от фимиама и смирны исходящее. Вси удивляющеся, яко аще Господь Бог почтил есть преставление тебе, угодника Своего, прославляху Господа Бога. Стечеся к нетленному и благоухающему телу твоему множество народа, и со свещьми и со псалмы несоша е в пустынную обитель, идеже погребоша честно и вопияху ти:
Радуйся, Господу до конца послуживый;
Радуйся, кончину свою предуведевый.
Радуйся, к сонму избранных Божиих сопричтенный;
Радуйся, воздаяние от Бога по правым делом твоим восприявый.
Радуйся, с пророки водворивыйся;
Радуйся, со апостолы вселивыйся.
Радуйся, венцем нетленным увенчанный;
Радуйся, яко Господа Бога со всеми святыми о нас грешных умоляеши.
Радуйся, на браце Небеснаго Жениха быти достоин явльшийся;
Радуйся, тленную жизнь на нетленную пременивый.
Радуйся, угодниче Христов, блаженству тезоименитый;
Радуйся, в радость Господа твоего вшедый.
Радуйся, Макарие, предивный чудотворче.
Спасти хотяй вся, Господь Бог исполняет Своими великими дарованиями избранных рабов Своих, да их чудесами, молитвами и равноангельным житием мы возбуждаемся от жизни греховныя к жизни святей, воспевая выну Ему: Аллилуиа.
Стена и помощник явился еси, блаженно Макарие, всем прибегающим к тебе; темже и нам, призывающим тя, буди заступник, избавляя ны от искушений, скорбей и напастей, да восхваляем тя, зовуще:
Радуйся, яко твоими молитвами от грехов, падений, страстей и злых обычаев воздвигаеши нас грешных;
Радуйся, яко присно возбуждаеши нас к подражанию твоему святому житию.
Радуйся, истиннаго покаяния наставниче;
Радуйся, обличителю немолчный нерадящим о вечном спасении.
Радуйся, о всех верных, притекающих к тебе, предстателю;
Радуйся, на невидимая и видимая враги поборниче.
Радуйся, в бедах, напастех и нуждах душевных и телесных утешение и помощь подаваяй;
Радуйся, от смертоносныя язвы избавляяй.
Радуйся, нашествие сопротивных отгоняяй;
Радуйся, пламень, губящий град, погашаяй.
Радуйся, ум и смысл врагов помрачаяй;
Радуйся, любящия Отечество и благочестивыя цари на победу умудряяй.
Радуйся, Макарие, предивный чудотворче.
Пение благодарственное Господу Богу, в Троице покланяемому и славимому, приносим, яко даровал нам в тебе, преподобне отче Макарие, теплаго молитвенника, скораго помощника и дивнаго чудотворца, воспевающе Ему: Аллилуиа.
Светоприемна светильника яви тя Господь Бог, преподобне Макарие, егда обретены быша честныя мощи твоя, благословенныя нетлением, благоухание испущающия и чудесами окрестныя страны озаряющия; темже вси радующеся, вопием ти:
Радуйся, яко и по смерти жив пребывавши, являя в себе силы божественныя;
Радуйся, чудесы твоими землю наполняя.
Радуйся, яко благочестивую жену от плена агарянскаго свободил еси;
Радуйся, яко немому уста отверзл еси.
Радуйся, яко покаявшемуся во грехах зрение возвратил еси;
Радуйся, яко разслабленному здравие даровал еси.
Радуйся, яко многи слепыя и немощствующия исцелил еси;
Радуйся, яко верныя люди от нападения ляхов избавил еси.
Радуйся, яко молитвами твоими врази, нападшии с оружием на обитель твою, слепотою поражени и страхом смятени быша, и мнози в реце потопиша;
Радуйся, ограждаяй выну обитель твою от бед и зол.
Радуйся, отчаянных надеждо и помоще;
Радуйся, от Бога просимая тобою приемляй.
Радуйся, Макарие, предивный чудотворче.
По пленении и опустошении Желтоводския обители от агарян летом многим прешедшим трикраты явился еси некоему иноку богоугодну Аврамию, повелевая, да идет в Желтоводскую пустыню и вселится на месте, идеже бе обитель. Инок Аврамий водворися ту и ходи в обитель Унжескую, идеже икону твою списав, принесе ю на благословение, и начаша бывати чудеса от сея честныя иконы. Темже мы вопием прославльшему тя Богу: Аллилуиа.
Поюще знамения и чудеса, яже твориши живущею в тебе благодатию Божиею, блаженне Макарие, восхваляем тя сице:
Радуйся, яко и по преставлении твоем возставил еси запустевшую обитель твою;
Радуйся, яко паки собрал еси ищущих спасения и обновил еси божественную хвалу.
Радуйся, яко святое место, тобою любезне избранное, не оставляти заповедал еси Аврамию;
Радуйся, яко тобою монахов множество в подвизех и скорбех своих укрепление приемлют.
Радуйся, яко обители, тобою созданныя, молитвами твоими, аки покровом, покрываются;
Радуйся, стране сей и Отечеству нашему украшение.
Радуйся, надеждо и прибежище в мори жития сего плавающих;
Радуйся, твердое ограждение усердно работающих Господу Богу.
Радуйся, царем благочестивым помоще;
Радуйся, патриархов и святителей утешение.
Радуйся, всех, усердно притекающих к тебе, от искушений и бед скорое избавление;
Радуйся, яко ходатайством твоим вернии жизнь вечную получают.
Радуйся, Макарие, предивный чудотворче.
Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й
Молитва преподобному Макарию Желтоводскому и Унженскому
Днесь град твой Галич тобою хвалится, в концех 6о его пресветло, яко велие солнце, возсиял еси и чудесы твоими, преподобне Макарие, вся озарил еси. И ныне молися Господеви избавитися душам нашим от прелести вражия и спастися граду твоему от поганскаго наития.
Богомудрый Желтоводския обители первоздателю, Богопоставленный монашескаго жития столпе, благописанный досточуднаго постничества образе, Богозданный Духа Святаго сосуде, златозарное Русския земли светило всесветлое, молим тя, отче Макарие, светозарною молитв твоих лучею разрешай мрачных страстей наших облак.
Вторый Моисей явился еси, преподобне: он бо жезлом море раздели, ты же страсти, яко Амалика, победил еси, и непроходную пустыню немятежным умом прошел еси, в нейже молитвами твоими велие чудо сотворил еси, гладныя люди до изобилия прекормил еси. И ныне молися Господеви подати всем печальным утешение, Макарие, отче приснопамятне, иже Галичестей стране и всей Российстей земли похвала и утверждение.
Ублажаем тя, преподобне отче Макарие, и чтим святую память твою, наставниче монахов и собеседниче ангелов.
Православные иконы и молитвы
Информационный сайт про иконы, молитвы, православные традиции.
О чем молятся Макарию Желтоводскому и Унженскому
«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться на наше православное сообщество в Инстаграм Господи, Спаси и Сохрани † — https://www.instagram.com/spasi.gospodi/ . В сообществе больше 49 000 подписчиков.
Нас, единомышленников, много и мы быстро растем, выкладываем молитвы, высказывание святых, молитвенные просьбы, своевременно выкладывам полезную информацию о праздниках и православных событиях. Подписывайтесь. Ангела Хранителя Вам!
Благодаря своей любви к Господу и ревностному следованию всех законов, преподобный Макарий Желтоводский был награжден даром исцеления. Он старался как можно большему количеству людей рассказать о христианстве и обернуть их в него.
Житие святого Макария
Преподобный Макарий Желтоводский и Унженский Чудотворец еще с самого младенчества проявил Божественную благодать, которая почивала на нем. Будучи маленьким он постоянно плакал и кричал во время звона церковных колоколов. Родители просто не знали, что уже и делать. Однажды отец сказал, что если он не перестанет, но тот возьмет его в храм. Как только мальчика принесли в святое место, тот сразу начал смеяться. Плакал только когда его оставляли дома.
Он очень приуспел в познании грамоты и значительно опережал сверстников. Большую часть суток он читал книги. Будучи отроком он тайно покинул отчий дом и ушел в монастырь. Вся братия очень почитала его за соблюдении поста и выполнение всех иноческих правил.
Только спустя 3 года родителям стало известно о судьбе своего сына. Отец старался поговорить с сыном, то тот сказал, что они встретятся в следующей жизни. Из-за славы он решил удалиться подальше от всех. Он стал отшельником неподалеку от озера Желтые воды. В 1435 году тут он устроил обитель для любителей безмолвия во Имя Пресвятой Троицы. Здесь он проповедовал слово Божье и крестил желающих в озере.
Святые мощи
Видео (кликните для воспроизведения). |
В 1439 году эти края часто поддавались набегам татар. Не пощадили они и святого места, Макария и многих других взяли в плен. Хан пожалел его и отправил обратно с прочими пленными. Одно требование было обращено к нему по поводу того, что он не должен селится на прежнем месте. Поэтому они отправились за 240 км в Галицкие края. На берегу озера Унжа он поставил крест и построил келию.
Через 5 лет он заболел и приставился к Господу. Мощи Макария Желтоводского покоятся в:
- Макариево-Унженском Троицком монастыре;
- Свято-Троицком соборе.
Есть сведения, что они хранились в серебряной раке, которую татары украли. Стараясь ее открыть они ослепли и бросили эту затею. Большая часть тех, кто хотели надругаться над святыней, погибли.
О чем молятся Макарию Желтоводскому и Унженскому
Еще при жизни случалось большое количество чудес. Богобоязненный образ жизни и искренняя любовь к Господу были одарены способностью исцелять даже молитвой. Поэтому большое количество стремилось встретится с ним и попросить о помощи. Даже после смерти вереница не стала меньшей. Преподобному возносят свои молитвы:
- об исцелении от различных недугов;
- защите от нападения врагов;
- укреплении веры;
- выборе правильного решения.
Чтобы привлечь к себе внимание святого, стоит обращаться к нему со специальной молитвой. Вот ее текст.
Многие считают, что большей силой слова обладают в день Макария Желтоводского. Их есть несколько:
Брать и сестры во Христе. Нужна ваша посильная помощь. Сотворили новый православный канал в Яндекс Дзене: Мир православный и пока мало подписчиков(20 человек). Для быстрого развития и донесения православного учения большему числу людей, просим Вас перейти и подписаться на канал. Только полезная православная информация. Ангела Хранителя Вам!
- 20 июня;
- 7 августа;
- 15 сентября;
- 5 февраля.
Произносить молитвенные тексты можно не только в храмах, но и в домашних условиях. Старайтесь максимально отвлечься от окружающих факторов. Лучше всего это получится сделать перед ликом святого. Приобрести его можно в церковной свечной лавке. Еще желательно зажечь свечу.
Если же вы захотите преклониться к иконе с частицей мощей преподобного Макария Желтоводского, то Вам необходимо будет посетить поселок Марьино. Подробную информацию по поводу маршрута и служб можно найти в Интернете.
Обитель, основанная самым святым
Речь идет именно о том месте, которое появилось еще в 1435 году. Изначально это была пещера на берегу озера, в которой и обитал инок. Позже к нему стали подтягиваться люди за советом. Он рассказывал им о Христе и религии. Именно для того, чтобы желающие могли остаться рядом с ним, и был основан монастырь.
Со временем Волга изменила свое русло и поглотила озеро. Именно поэтому теперь он находится на берегу. Набег татар полностью разрушил святыню. Но однажды во сне 1620 года святой пришел к иноку Авраамию и сказал, чтобы тот отправился на восстановление святыни. Уж через 6 лет тут были возведены 2 церкви:
Со временем произошло развитие и обрастание прочими сооружениями. В округе стали образовываться новые селения. Именно в этот период монастырь Макария Желтоводского в Нижегородской области стал сильнейшим культурным и хозяйственным центром. При развитии ярмарки неподалеку финансирование его было достаточно серьезным. Но в связи с некоторыми политическими событиями торговлю было перенесено в другое место.
Обитель стала ветшать, затем случился пожар. В 80 годах 19 века возобновлен как женский, но потом снова был закрыт. Советские власти размещали в нем детский дом, эвакогоспиталь, отрасль зооветеринарного техникума. Только в 1991 году было принято решение по его возвращению религиозной общине. Ныне – это действующий храм, куда за помощью постоянно идут многие верующие.
Есть немало упоминаний о том, что на мощах происходят чудеса. Но нужно помнить о том, что должна быть еще и искренняя вера в Господа.
Храни Вас Господь!
Вам будет интересно посмотреть еще и видео рассказ о святом Макарие чудотворце:
Источник преподобного Макария
Источник преподобного Макария Желтоводского Унженского доступен для посещения в Свято-Троицком Макариево-Унженском мужском монастыре города Макарьев.
Как Ангел земной и человек небесный, преподобный Макарий Желтоводский Унженский жил в своей последней им основанной пустыни на берегу реки Унжи. Он так возлюбил место своего пустынного обитания, что пребывал здесь, как младенец в объятиях любящей матери, в спокойствии и одиночестве.
После трёх лет обитания в молитвенной беседе с Богом, с пением акафистов Пречистой Богоматери, в молитвах, постах и трудах безстрастно, как ангел живя в Унженской пустыни, «ко пло́ти сый яко беспло́тен» он был удотстоен явления ему иконы Пречистой Богородицы. Было это 17 сентября (30 сентября – новый стиль) начавшегося 1443 года (1442 год по современному новогодию) от Рождества Христова, примерно в 3 часа ночи, когда преподобный обычно заканчивал акафистное пение.
Место, где явилась Макариевская икона Пречистой Владычицы, было сухим, не имеющим воды. Преподобный воду для пития набирал на реке Унже, тропинка к которой проходила оврагом, через этот самый суходол. Как-то раз во время чтения молитв Макарий подумал, что хорошо было бы для питьевой воды ископать колодец своими руками. Тут вспомнил он чудеса Господни, что сотворил Моисей изведя из камня воду, и многие преподобные отцы пустынники в безводных местах воду добывали. А Милостивый Бог один у всех, и силен Он и здесь, в этой пустыни, даровать воду на мои нужды от преподобных моих трудов. И место это отметила Пречистая явлением Своей иконы. Так и сухой песок сделает многоводным на покой моей старости, который познаю после моих многолетних трудов, перед переходом от временной жизни в вечную. После этого преподобный ещё усерднее начал поститься, больше молиться проливая слёзы и кладя поклоны к честной и чудотворной иконе Владычицы, что бы подал ему Всесильный Христос Бог живую воду ради Пречистой Своей Матери и всемогущего Её ходатайства о даровании ему на старости воду, что бы облегчить труды. Было ему тогда 93 года.
Как обычно помолившись, преподобный спускался по тропинке идущей через овраг в долину. Придя на то место, где было явление Честной иконы Богоматери, глядя на восток, Макарий сотворил молитву ко Христу Богу и Пречистой Его Матери и читая тропарь Живоносному Источнику Божией Матери ознаменовал это место крестным знаменьем. Затем, взял в руки некое орудие и, слегка копнув сухой песок, произнёс: «Пресвятая Владычице, помоги мне!». И великое чудо свершилось! В том месте земля осела и изнутри бурля выступил чистый источник сладкой живой воды, стекая к озеру «а́ки струя́ Еде́мская». Преподобный же Макарий, видя неизреченную благодать Божию, поспешил со слезами прославить Преблагого Вседетеля Бога и Всепетую Его Матерь. Испив Богодарованной воды, словно от Живоносного Источника, Макарий возблагодарил Благодавца Господа и Пречистую Его Матерь, всесильной помощью которой, помог ему Бог на сухом месте, как Моисею из камня, добыть воду.
С тех пор, уже несколько столетий, вода этого колодца, людям с верою её пьющим и черпающим, подаёт здоровье и исцеляет от всяких болезней душевных и телесных. Однажды приняв дар чудотворения, этот источник и сейчас его сохраняет, во свидетельство того, что благодаровался он святою помощью Владычицы Пречистой Богородицы. Среди чудес от источника были случаи избавления от болезней глаз, исцеление ран, ног, рака, проказы, женских болезней и др. Святую Макариевскую икону ещё дважды находили на источнике, когда она сама чудесным образом оказывалась здесь, целой и невредимой после сильных пожаров, уничтоживших обитель в 1629 и 1690 годах.
Над этим Святым источником была сооружена часовня, которая много раз перестраивалась. Последняя каменная построена в 1869 году по проекту архитектора Алексеева.
Святой источник и часовня над ним находятся на склоне горы под стенами Макариево-Унженского монастыря.
Православный Церковный календарь
Календарь на год ►
О календаре
Богослужения
Посты
Библейские чтения
Праздники
Календарь
венчаний
Дни особого поминовения усопших 2019
Дни поминовения новопреставленных
Подписка
Икона Богородицы Макарьевская
Празднование:
История
Макарьевская икона Божией Матери «Одигитрия» была явлена 17 сентября 1442 года преподобному Макарию Унженскому чудотворцу († 1444), который подвизался в посте и молитве на пустынных берегах реки Унжи во времена княжения Василия Темного (1425–1462). В это время Галичская (ныне Костромская) область находилась в самом бедственном положении, страдая от голода и стихийных бедствий, междоусобных войн и нашествия татар.
Рано утром, когда преподобный Макарий оканчивал свое обычное утреннее акафистное пение Пресвятой Богородице, келлию его вдруг озарил неведомый свет. Преподобный смутился духом и стал усерднее молиться. За стенами келлии раздалось ангельское пение: «Радуйся, Благодатная Мати Неневестная!» В страхе и изумлении выйдя из келлии, святой увидел на небосклоне икону Пресвятой Богородицы, которая в окружении светозарного сияния приближалась к подвижнику. Преподобный с радостным трепетом пал на землю и воскликнул: «Радуйся, Мати Божия! Радуйся, приснотекущий Источниче, спасение миру показующий и всей Галичстей стране твердое ограждение и заступление!» Он с благоговением взял икону и поставил в своей келлии, почему она и стала называться «Келейной» (позже ученики преподобного дали ей наименование «Макарьевской»).
Недалеко от места явления святого образа преподобный Макарий выкопал источник, прославившийся своей целебной силой, а еще через некоторое время здесь был основан монастырь, также названный Макарьевским. В монастырских рукописях хранились сказания о многочисленных чудесах, произошедших от чудотворной иконы Божией Матери.
Дважды по молитве перед ней спасались местные жители от нашествия крымских татар. В 1522 году татары напали на Унжу и хотели ограбить и опустошить Макариеву пустынь, но ослепли и, обезумев, бросились бежать. Многие из них утонули в реке Унже. В 1532 году молитвами преподобного Макария был спасен от врага город Солигалич. Татары без видимой причины в панике обращались в бегство, а пленные рассказывали, что видели в небе седого старца в черном одеянии, метавшего в них стрелы и камни, а затем появившегося среди них на белом коне и нагнавшего такой страх, что татары стали в ужасе убивать друг друга.
Благодарные жители устроили в соборном храме придел в честь святого. Более 50 человек по молитвам преподобного Макария получили исцеление от тяжелых недугов, как это было установлено комиссией, посланной Патриархом Московским Филаретом 24 июня 1619 года. В этом же году состоялось прославление преподобного Макария Желтоводского, Унженского чудотворца в лике святых.
С чудотворной иконы Пресвятой Богородицы был сделан список в византийском стиле, который прославился, как и первообраз. На иконе лик Божией Матери наклонен к Предвечному Младенцу, который покоится на Ее левой руке. Дважды святой образ выходил неповрежденным из огня пожарищ – в 1626 и 1690 годах.
24 августа 1717 года по указу Петра I и благословению местоблюстителя патриаршего престола митрополита Рязанского Стефана (Яворского) монаху Ионе была выдана рукописная «соборная память» для «беспенного» сбора пожертвований на изготовление оклада для иконы. В этом документе Макарьевский образ прямо называется чудотворным.
В XVIII веке при игумене монастыря Митрофане II (первым был причисленный к лику святых святитель Митрофан Воронежский), который не знал истории и значения иконы, святой образ был перенесен из соборного храма в Благовещенскую церковь и пребывал там в забвении. Кроме того, игумен дал разрешение переписать образ в Смоленский. Лишь почти через век – в 1858 году Промыслом Божиим икона вернулась к инокам в своем первозданном виде. Когда икону стали очищать от верхнего ветхого слоя красок, под ним оказался невредимым чудный лик Богоматери древнего письма с надписью «Макарьевская икона» и подписью тропаря и кондака. В монастырской летописи хранятся записи многих благодатных знамений и чудесных событий, сопровождавших обретение святого образа.
По всей видимости в это время в монастыре пребывала и икона, явленная преподобному Макарию, поскольку архимандрит Платон, при котором был обретен список, писал в 1863 году, что один и тот же тропарь и кондак поется в обители «перед обеими чудотворными иконами».
Атеистическое лихолетье XX века разрушило иноческую жизнь Макарьевской обители – в 1929 году монастырь был закрыт, а святая икона утеряна. Лишь в 1993 году началось полномасштабное возрождение монастыря. Через два года в обитель вернулась и его главная святыня – мощи преподобного Макария Унженского.
Судьба и нынешнее местопребывание списка чудотворной Макарьевской иконы Божией Матери и его первообраза неизвестны. Сохранился единственный список Макарьевской иконы, который находится сейчас в Рождественской церкви г. Макарьева.
Преподобный Макарий Желтоводский, Унженский
Преподобный Макарий Желтоводский, Унженский родился в 1349 году в Нижнем Новгороде в семье благочестивых родителей. В двенадцать лет он тайно ушел от родителей и принял иноческий постриг в Нижегородской Печерской обители от святого Дионисия (впоследствии архиепископа Суздальского; † 1385; память 26 июня). Со всем пылом юношеской души он отдался делу спасения: строжайший пост и точное исполнение иноческих правил отличали его перед всеми братиями.
Видео (кликните для воспроизведения). |
Еще при жизни преподобный Макарий был наделен благодатным даром: он исцелил слепую и бесноватую девушку. После кончины преподобного многие получали исцеление от его мощей. Иноки воздвигли над его гробом храм и установили в обители общежитие. В 1522 году татары напали на Унжу и хотели ободрать серебряную раку в Макариевой пустыни, но ослепли и, обезумев, бросились бежать. Многие из них утонули в Унже. В 1532 году молитвами преподобного Макария спасся от татар город Солигалич, и благодарные жители устроили в соборном храме придел в честь святого. Более 50 человек по молитвам преподобного Макария получили исцеление от тяжелых недугов, как это установила комиссия, посланная Патриархом Филаретом 24 июня 1619 года.
Образование: филолог.
Читаю священные тексты и верую в бога.
Рада Вас видеть!